Budi oprezan, čovječe!
Malo je narodu što se bori jedva spajajući kraj s krajem. Razmišljajući kako izdržati do sljedeće plaće ili penzije. Sad im još samo trebaju i lažna sniženja i akcije na policama marketa. A lažu nas kako stignu. U svemu i svačemu. I dok shvatimo šta je laž, a šta istina, prođe život.
Tokom proteklog mjeseca tržišno-turistički inspektori Kantonalne uprave za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo proveli su pojačane kontrole maloprodajnih objekata na području Kantona. Poseban akcenat bio je na sezonskim i promotivnim sniženjima, kako bi se spriječile moguće obmane kupaca te, kako su kazali, provjerila tačnost i potpunost deklaracija, kao i ispravno isticanje maloprodajnih cijena u skladu sa zakonom. U izvještaju stoji da su izvršili 142 nadzora, a u slučajevima utvrđenih nepravilnosti izdali 119 prekršajnih naloga. Ukupan iznos novčane kazne je 224.240 KM. Donesena su i tri rješenja o otklanjanju nedostataka. Kažu, pojačani nadzori i dalje će se provoditi s fokusom na zaštitu potrošača u sezoni pojačane kupovine i prazničnih sniženja.
Bliže nam se mnogi blagdani. Uskoro će početi prava kupovna groznica. Ponovo ćemo se čuditi odakle ljudima novac, a radnje će biti krcate. Svi će pratiti luda sniženja. Samo možda ćemo se zapitati nakon ovih inspekcijskih izvještaja jesu li ta sniženja realna ili ne? Zapravo, mali broj nas će se to zapitati, jer ljudi su poznati po pamćenju zlatnih ribica. Kod nas je svakog čuda tri dana dosta. Zaboravili smo mi mnogo veće prevare.
Zaboravljamo mi i historijske činjenice, krađe, ubistva, silovanja, otimanja... a da ne zaboravimo jesu li sniženja prava ili lažna. Često se susrećemo i s problemom razlike između cijene označene na polici i one koja se naplaćuje na kasi. O ovome se godinama govori. Trgovci razlike u cijenama objašnjavaju prevelikim obimom posla, dok potrošači, naravno, smatraju da je riječ o prevari. Ovo je svakako nešto što ste dužni prijaviti kako bi se pokušao iskorijeniti problem, jer treba priznati da u nekim slučajevima razlika u cijeni nije zanemariva. Najvažnije je da ne dozvolite da vas ne zabljesnu reklamne naljepnice o sniženjima. Ponekad je bolje kupovati kada su sniženja manja, ali ipak realna.
Ne govorimo samo o prehrambenim artiklima. Govorimo i o odjeći i obući. Sezona sniženja i “velikih” popusta, predvođena Crnim petkom, također nam se polako približava. I dok mnogi tragaju za najboljim ponudama, iza ćoška vrebaju prevaranti. Ne zaboravimo da Agencije za zaštitu potrošača već godinama upozoravaju na iste zamke u koje mnogi upadnu, jer jedna od najstarijih trgovačkih taktika je podizanje cijene nekog proizvoda neposredno pred “veliko sniženje”, kako bi postotak popusta izgledao veći nego što zaista jeste.
Opasna je itekako i online kupovina. Nudi se tu sjajna prilika za uštedu, ali zahtijeva i maksimalan oprez. Dobro pazite gdje unosite svoje podatke, jer malo dodatne pažnje može vam sačuvati novac, ali i živce.
Kupci, nažalost, tek u prodavnici shvate da sniženje cijena koje se reklamira na izlogu, zapravo, i ne postoji. Naravno, za plitke džepove, a takvih je najviše, i cijena s popustom je visoka. Da bi opstali na tržištu, trgovci se bore za svakog kupca, nudeći razne kartice, bonuse...
A kupac, e on treba biti dobro mudar i hladne glave, što je, ruku na srce, itekako teško u svom blještavilu koje nam se nudi. Jesti moramo. Oblačiti se kako-tako, također, moramo. Lažna sniženja itekako znaju biti frustrirajuća. Stoga, pamet u glavu i slobodno se vodite onom tri puta mjeri, jednom reži. Nije sramota.