Predizborno kopanje po živcima Sarajlija: Kako se bliži oktobar, zahuktava se građevinska mašinerija

Obala radovi septembar 2024/Senad Gubelić
Sve je u znaku raskopanih ulica/Senad Gubelić
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kako se bliži oktobar, zahuktava se građevinska mašinerija u glavnom gradu, pa se kopa, popravlja, sanira, rekonstruiše, buši i uređuje sve - od fontane do transverzale. Svuda su mašine, radnici užurbano kopaju, farbaju, iskopavaju, zatrpavaju i neko ko ne živi u ovom gradu pomislio bi da smo baš neki vrijedni ljudi, da sve što započnemo završimo u roku, da se radi kvalitetno, ulice ne asfaltiraju svake dvije godine, da iz šahtova i niz mahale ne teče voda...

Hod po prašini

Nije važno da li živite na Ilidži, u Starom Gradu, Vogošći, Novom Gradu..., gdje god da se okrenete, od ranih jutarnjih sati vidjećete radnu snagu koja trči po prašnjavom terenu i žuri da privede kraju radove pa kakvi god bili. A rokove koji se probijaju besmisleno je i spominjati. No, pređimo na radove.

Na Sarajevskoj obilaznici radovi su počeli prije četiri godine i trebalo je da budu završeni za 14 mjeseci

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Najaktuelnija je saobraćajnica na Obali Kulina bana. Prva faza radova izvodi se od Skenderije do mosta Ćumurija. Radovi su privremeno čekali da prođe Sarajevo Film Festival, jer ne bi bilo lijepo da brojni gosti i ljubitelji filma hodaju po prašnjavim cestama dok žure na svjetske premijere filmova. Nakon što je SFF završen, mašine su opet na terenu, ali mi smo domaći i na to smo navikli. Kada će biti završeni, nije poznato, ali oktobar je ubrzo pa će se samo kazati.

Već duže vrijeme, zapravo godinama, u fokusu je priča o devetoj transverzali koja bi trebala da se spoji sa autoputem. Nakon brojnih najava konačno je završen kružni tok i postavljen završni sloj asfalta na mostu koji spaja kružni tok na IX i kružni tok u Džemala Bijedića prema Alipašinom Polju. Projekt je koštao 28 miliona KM, a kada će biti priveden kraju, ne zna se tačno. Zadnja najava iz Ministarstva saobraćaja je da bi se to moglo desiti ubrzo, u prevodu nekoliko dana pred izbore. Ništa bolja situacija nije ni sa Sarajevskom obilaznicom. Radovi su počeli prije četiri godine i trebalo je da budu završeni za 14 mjeseci. Ne da nisu završeni, nego nema ni naznaka kada bi se eventualno to čudo moglo dogoditi.

Šta reći za Općinu Centar? Radnici firme Bucomerc počeli su rekonstrukciju saobraćajnice Koste Hermana prema spoju sa Ulicom Franje Račkog. Uklonjen je asfalt, a kada bi novi mogao stići, nije precizirano. Zna se samo da je ova lokalna zajednica za ove radove izdvojila 179.565,75 KM. I nije to jedina raskopana ulica u ovoj općini. Doduše, u Nahorevskoj ulici postavljen je završni sloj asfalta i proširen dio saobraćajnice, što je koštalo 604.656 KM. Svečano otvaranje će taman nekako krajem septembra. Iz ove općine pohvalili su se super urađenim poslom, tačnije obnovom Trga Karla Paržika na Marijin-Dvoru. Radovi su počeli u aprilu i svečano završeni polovinom augusta. Ali samo naizgled završeni. Fini radovi su nedovršeni pa su tako kocke oko podne rasvjete neravne, a vidljive su i šupljine, dok je isti slučaj i sa drugim dijelovima oko metalne konstrukcije.

image

Više od četiri godine traju radovi na Sarajevskoj zaobilaznici

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Postavljene su žardinjere sa ukrasnim cvijećem, nove kante za otpatke, nova rasvjeta... Novo, ljepše lice našeg Centra kakvo zaslužuje, napisao je u objavi načelnik Općine Srđan Mandić. Ovo ljepše lice koštalo je 527.145 KM. Posebna priča je iskopina u Pehlivanuši: stanari ove i okolnih ulica mjesecima Boga mole da ne upadnu u rupe koje su davnih dana trebale biti zatrpane nakon što je KJKP Vodovod i kanalizacija mjesecima eksperimentisao živcima građana. No, čekalo se malo duže, dio asfalta je i sam propao, valjda od kvaliteta, pa su tek prije nekoliko dana stručnjaci izašli na teren. Asfaltiralo se i u Starom Gradu.

Ide i pruga

Tako je Ulica Hadžijska ravan, dužine 250 metara, dobila novi izgled, tačnije asfalt, kao i ulica Ablagijin sokak na Mošćanici, Balibegovica čikma. I na Ilidži se radilo, pa je ova lokalna zajednica prije nekoliko dana dobila moderni sportsko-rekreativni centar “Emil Gavranović Beban”, a nije falilo ni asfaltiranja. Ovog puta u pitanju su ulice Avde Karabegovića, Drage Filipovića, Kakrinjski put. Raskopao se i dio od Ilidže do Hrasnice vrijedan 50 miliona KM, jer tu bi, kako najavljuju iz Općine Ilidža i Ministarstva saobraćaja, za godinu i po trebao protutnjati tramvaj. Hoće li i ovo obećanje biti prekršeno, ostaje da se vidi, ali bitno je da se ponegdje na ovoj relaciji vidi poneki radnik kako nešto kopka.