Skriveni dragulji za digitalne nomade

Digitalni nomadi ilustracija/
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Umrežavanje, razmjena iskustava, razgovor o važnim temama i odlična zabava obilježili su treće izdanje Cross Border Coworking Conference koja je održana u Nikšiću, u Crnoj Gori.

Konferencija, koju su organizirali Inovaciono-preduzetnički centar Tehnopolis Nikšić i INTERA Tehnološki park Mostar, uz suorganizaciju Nacionalne turističke organizacije Crne Gore, okupila je više od 150 ljudi iz cijelog svijeta, uključujući digitalne nomade, turističke operatere, coworking menadžere i donositelje odluka, koji su tri dana sudjelovali u bogatom programu.

Ponude

Tokom prvog dana konferencije sudionici su imali priliku poslušati prezentacije, panel-diskusije i radionice koje su pripremili regionalni i svjetski stručnjaci. Nakon pozdravnih govora, konferencija je otvorena prezentacijama Crne Gore i Bosne i Hercegovine tokom kojih su istaknute prirodne ljepote ovih država, ali i različite ponude dostupne digitalnim nomadima.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Projekt, između ostalog, doprinosi jačanju kapaciteta turističkih operatera, razvoju održivog turizma i brendiranju BiH kao destinacije za digitalne nomade

Istaknuto je i kako se napredak u privlačenju nomada jasno očituje u ponudama država, ali i da su ključni stakeholderi, poglavito turistički operateri, upoznati s važnošću prilagođavanja ponude potrebama ove ciljne skupine. Program konferencije je obuhvatio predstavljanje stila života digitalnih nomada, ali i razgovor kroz panel-diskusiju o iskustvima lokalnih poduzeća s radom na daljinu.

Mogućnost rada na daljinu identificirana je kao važan benefit savremenih radnih mjesta, ali je istaknuta potreba prilagođavanja stilova upravljanja ovom trendu s posebnim naglaskom na brigu o zaposlenima u ovim uvjetima. Konferenciju su ove godine obogatila i predstavljanja iskustava digitalnih nomada, koji su prethodno boravili u Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini, a koji su kroz videoporuke obje zemlje definirali kao skrivene dragulje koji ovoj ciljnoj skupini mogu štošta ponuditi.

Konferencija je obuhvatila i radionice na kojima se razgovaralo o savremenim izazovima s kojima se susreću ne samo digitalni nomadi nego i drugi pojedinci u svakodnevnom profesionalnom životu.

Na radionici posvećenoj upravljanju vremenom istaknuto je da ključni faktor uspješnosti leži u fokusu i pažnji usmjerenima na cilj uz savjete kako poboljšati fokus i, samim tim, produktivnost. Radionica o burnoutu naglasak je stavila na izostanak pozitivne rutine kao jednog od najvažnijih uzroka sagorijevanja te sudionicima ponudila korake koji se mogu poduzeti za prevazilaženje ovog problema.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Mogućnost rada na daljinu identificirana je kao važan benefit savremenih radnih mjesta

Tokom programa, 12 coworking prostora iz regije predstavilo je uslugu pozivajući sve prisutne da ih posjete i postanu njihovi korisnici. Na konferenciji se razgovaralo o savjetima za digitalne nomade za upoznavanje lokalne zajednice, ističući izlazak iz zone komfora kao neophodan faktor uključivanja u različite aktivnosti, poput društvenih događaja, volontiranja i slično. Na radionici o osobnom brandingu predstavljeno je pet pravila uspješnog brandinga s naglaskom na kredibilitet, autentičnost, umrežavanje i dosljednost kao karakteristike potrebne za rad na svom imidžu. Konferencija je završila predstavljenjem primjera dobrih praksi iz Evrope, ove godine coliving prostora Coconat iz Njemačke.

Benefiti

Već treću godinu zaredom konferencija se pokazala platformom za predstavljanje regije digitalnim nomadima, ali i umrežavanje i ostvarivanje kontakata. Ove godine novina je bilo krstarenje Bokom kotorskom, koje je poslužilo za dodatno upoznavanje i razmjenu iskustava. Posebna vrijednost leži u pozitivnim dojmovima svih sudionika koji su i ove godine složni u jednom - zemlje Zapadnog Balkana uistinu jesu skriveni dragulj za digitalne nomade i pred njima stoji svijetla budućnost tokom koje će se ponuda za ovu ciljnu skupinu unapređivati kako bi se zadovoljile njihove potrebe i iskoristili svi benefiti.

Ovogodišnje izdanje je sufinansirano sredstvima Evropske unije i Vlade Njemačke kroz projekt Covid-19 Investment Response/EU4BusinessRecovery. Projekt implementira GIZBiH s ciljem smanjenja ekonomskih posljedica uzrokovanih Covid-19 pandemijom.