Gigant od 10 milijardi: U tišini se gradi "vodeni autoput" koji će promijeniti svjetsku trgovinu

kanal, tanker, kina, brod, trgovina/Screenshot
Foto: Screenshot/YouTube
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kina provodi jedan od najambicioznijih infrastrukturnih projekata današnjice – izgradnju Pinglu kanala, vodnog puta koji treba povezati kopneni dio zemlje s morem i promijeniti tok regionalne, ali i globalne trgovine.

Pinglu kanal gradi se u autonomnoj regiji Guangxi na jugu Kine. Dug je oko 134 kilometra, a gradnja je započela 2023. godine. Završetak je planiran do 2026. godine. Procijenjena vrijednost projekta prelazi 72 milijarde juana, što je približno 10 milijardi američkih dolara.

Dio velike kineske strategije

Kanal je dio kineske inicijative “New International Land-Sea Trade Corridor”, čiji je cilj da zapadne kineske provincije poveže s lukama u Beibu zaljevu i državama Jugoistočne Azije. Preko Pinglua će se uspostaviti direktna veza između unutrašnjih gradova i luke Qinzhou, čime se put do mora skraćuje za oko 560 kilometara, prenosi Biznisinfo.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Brodovi koji budu plovili kanalom moći će nositi teret do 5.000 tona, što znači manji trošak transporta i manje opterećenje za željeznice i drumsku mrežu. Procjene govore da će kroz kanal godišnje prolaziti oko 90 miliona tona robe, a u narednim godinama i do 150 miliona.

Tri brane i najveća unutrašnja brodska brana na svijetu

Na trasi kanala predviđena je izgradnja tri velike brane i sistema brodskih brava. Jedna od njih bi trebala postati najveća unutrašnja vodna brana na svijetu. Inženjerski radovi uključuju uklanjanje više od 330 miliona kubnih metara zemljišta i stijena te usklađivanje vodotokova između nekoliko rijeka, što projekt čini jednim od tehnički najzahtjevnijih u kineskoj historiji.

Pinglu kanal nije zamišljen samo kao lokalna saobraćajnica. On predstavlja važan element kineske inicijative Pojas i put i strateški projekat koji treba omogućiti brži i jeftiniji put kineske robe prema partnerima u jugoistočnoj Aziji.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Time će kineska unutrašnjost, koja ranije nije imala direktan izlaz na more, dobiti sopstveni “vodeni autoput”. Prema ocjenama stručnjaka, ovaj koridor može značajno ubrzati razvoj čitavog regiona i promijeniti trgovinske tokove u Aziji.