Hapšenja zbog kriminala u Autocestama FBiH: Malverzacije oko otkupa zemljišta

Elmedin Voloder/

/

Elmedin Voloder
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Specijalna jedinica Federalne uprave policije (FUP) jutros rano ujutro izvela je akciju kodnog naziva Landfill u okviru koje je u Sarajevu uhapšen bivši direktor Autocesta Federacije BiH Elmedin Voloder. Osim njega, uhapšeni su i Marijan Nikolić iz Uprave Žepče, Boris Zekić iz Uprave Orašje, Reuf Kadrić, uposlenik Autocesta i Mustafa Musabegović, biznismen iz Sarajeva.

Devet lokacija

Akcija je izvedena zbog sumnje u izvršenje nekoliko koruptivnih krivičnih djela prilikom izgradnje dionice autoputa. Uhapšeni se sumnjiče za izvršenje krivičnih djela - udruživanje radi činjenja krivičnih djela, zloupotreba položaja ili ovlaštenja, odavanje i neovlašteno pribavljanje poslovne tajne, pranje novca i pomaganje. Policajci su, po naredbi Kantonalnog suda u Zenici, češljali na devet lokacija u tri kantona.

Prema prvim informacijama, članovi bivše uprave Autocesta FBiH na meti su zbog malverzacija na dionici autoputa kod Žepča, a u vezi s otkupom zemljišta. Kako saznajemo, na dionici autoputa u Žepču, od trojice vlasnika otkupljeno je zemljište za nešto više od 30.000 KM, da bi to isto zemljište naknadno bilo prodato Autocestama FBiH za skoro pola miliona KM. Istražitelji su mjesecima prikupljali materijal i dokaze koji su poslani FUP-u i Tužilaštvu Zeničko-dobojskog kantona, nakon čega je uslijedila munjevita akcija.

Vahidin Munjić, direktor FUP-a, oglasio se nakon akcije te je naveo da je od imenovanja na mjesto rukovodioca FUP-a insistirao da policajci u fokus svog rada stave koruptivne predmete, a posebno predmete visoke korupcije.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Korupcija u BiH je rak koji razara cjelokupan sistem i s kojim se pravosudne institucije i policijske agencije moraju obračunati. FUP će i u narednom periodu ostati fokusiran na dokumentovanje i istraživanje predmeta visoke korupcije, a napadi na FUP, kojim smo izloženi od kada je intenziviran rad na koruptivnim predmetima, neće nas spriječiti u borbi protiv korupcije, poručio je Munjić.

Federalni ministar unutrašnjih poslova Ramo Isak kaže da je u junu pokrenuta istraga u ovom predmetu. Podsjeća da je već najavljivao određene stvari kad je riječ o borbi protiv korupcije, organizovanog kriminala...

- Tada većina medija to nije shvatala i vjerovatno su i građani mislili da su to samo bombastične izjave ministra Rame Isaka. Međutim, Isak je ministar koji je radio svoj posao i koji je u potpunosti davao podršku FUP-u. Zasluge pripadaju direktoru i operativcima FUP-a i tužilaštvu koje trenutno radi na ovom predmetu, rekao je Isak i najavio nove akcije.

A ko je, zapravo, Elmedin Voloder. U federalni Parlament je ušao 2018. godine sa kompenzacijske liste Nezavisnog bloka. Riječ je o projektu Senada Šepića, bivšeg visokopozicioniranog esdeaovca. Voloder, međutim, skupa sa Dženanom Hodžić ubrzo mijenja stranački dres te se u junu 2020. oboje priklanjaju SDA. Ta stranka ga je i kandidirala na poziciju direktora JP Autoceste FBiH 2021. umjesto Adnana Terzića (SBB). U prvi plan je stavljena njegova stručnost u realnom sektoru, kao i to da je izgradio tri kompanije. Radi se o građevinskim, odnosno kompanijama iz oblasti cestovne infrastrukture, koje su angažirane na projektu gradnje autoceste.

Od samog početka direktorovanja uz Voloderovo ime su se vezale razne afere i malverzacije. Prvo je prozivan zbog sukoba interesa budući da je ekspresno mjesto parlamentarca zamijenio direktorskom foteljom iako prema zakonskim propisima to nikako nije smio. Imenovanjem Volodera prekršen je Zakon o sukobu interesa FBiH, koji kaže da izabrani zvaničnici prema važećem zakonu ne mogu biti imenovani na direktorsku poziciju u nekom javnom preduzeću u roku od šest mjeseci od prestanka mandata. Sukob interesa riješio je prodajom dijela udjela suvlasnicima u firmama. Mediji su nebrojeno puta pisali kako je firmu Divel d. o. o. osnovao Voloder. U trenutku imenovanja na funkciju direktora Autocesta FBiH, Voloder je bio osnivač i direktor firme Divel koja je s Autocestama FBiH već ostvarila višemilionske ugovore uglavnom na poslovima nadzora.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Transparency International BiH je u to vrijeme objavio informaciju prema kojoj je firma Divel do 2015. od javnih preduzeća u BiH dobila čak 68 ugovora, ukupne vrijednosti 13,8 miliona KM, a svi su vezani za usluge izrade saobraćajnih projekata, nadzora nad izvođenjem radova i poslovima revizije projektne dokumentacije. Samo od Autocesta FBiH dobila je ugovore čija je vrijednost veća od 8,8 miliona KM. Od toga su tri ugovora vrijednosti 7,1 milion KM sklopljena u 2019, odnosno u vrijeme dok je Voloder bio poslanik u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH.

Damjan Ožegović iz Transparency Internationala u BiH kaže za naš list da se prvo mora poštovati pretpostavka nevinosti budući da ovdje, kako kaže, postoji sumnja koja još nije dokazana.

- Ali, naravno da je pohvalno to što tužilaštva zajedno sa FUP-om rade na suzbijanju svih krivičnih djela koja se dovode u vezu sa korupcijom, jer vidimo da se visoka korupcija u BiH uopšte ne procesuira. Vidjet ćemo kako će ovaj slučaj završiti, ali treba napomenuti da je gospodin Voloder i ranije bio u sukobu interesa, tačnije u nespojivosti, jer nije mogao biti ni imenovan na poziciju direktora prema Zakonu o sprečavanju sukoba interesa u periodu dužem od pola godine nakon što vrati mandat. Također, mi smo ranije upozoravali da je njegova firma od javnih preduzeća u BiH, prema našim saznanjima, dobila ugovore vrijedne skoro 14 miliona KM između 2015. i 2021. godine. Svi su bili vezani za usluge izrade saobraćajnih projekata, odnosno nadzora nad izvođenjem radova i poslovima revizije projektne dokumentacije. Dakle, sve usko vezano za oblast autocesta, rekao je Ožegović.

Pet kilometara

Elmedin Konaković, lider NiP-a, u augustu prošle godine je na pres-konferenciji govorio o sumnjama na kriminal u Autocestama FBiH. Govoreći o trasi Vranduk - Ponirak, istakao je da je sav planirani novac za gradnju (76 miliona eura) potrošen, a da je urađeno svega 41 posto od dogovorenih pet kilometara.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Zatim je govorio i o projektu za koji su naknadni radovi koštali više od osnovnih radova.

- Za projekat od 70-ak miliona KM najavljeni su naknadni radovi od 90 miliona, što je i 150 posto više od osnovne cijene. Nisam nikada vidio bahatiji kriminal, rekao je Konaković dodajući da je bivši direktor imao očiglednu namjeru da na samo jednom projektu ukrade 100 miliona eura.