Zahuktava se voz za obnovu željezničke stanice na Ilidži
Iako je posljednji putnik davno prošao kroz stari željeznički terminal na Ilidži, obnova stanice tek se sada zahuktava. Nakon niza pregovora i idejnih projekata još od ranih 2000-ih, stanica je bila na čekanju zbog stagnacije i lošeg stanja nakon požara 1996. godine. Dok su njezini ukrasni drveni elementi i krovni prozori, tipični za austrougarsku arhitekturu, svjedočili o prošlim vremenima, stanica je postala stambena zgrada s nekoliko porodica i poslovnih prostora unutar nje.
Smajo Bibić, bivši vlasnik jednog od poslovnih prostora unutar stanice, prisjetio se svoje privatizacije 2003. godine kada je kupio prostor. Stanica je tada bila u vlasništvu firme Dijamant, a Bibić je bio zaposlen u toj firmi, što ga je dodatno povezalo s objektom. Uz otkup prvih stanova od strane općine, kupljen je i Bibićev poslovni prostor, čime je općina Ilidža postala vlasnik cijelog objekta.
- Sigurno vas i neke lijepe uspomene vežu za ovaj prostor?
"Pa veže, provedeš tu 20 godina života, rada. Ali šta je tu je, šta ćemo."
Prema riječima Nermina Muzura, načelnika općine Ilidža, ključni trenutak za napredovanje u obnovi bio je potpisivanje sporazuma sa Željeznicama Federacije BiH. Otkup svih stanova i poslovnog prostora omogućio je općini da postane potpuni vlasnik stanice. Nakon zadnjeg ugovora sa Željeznicama, općina Ilidža je postala vlasnik svih prostorija unutar željezničke stanice.
S sadašnjim statusom potpune vlasnosti, općina Ilidža planira sljedeće korake u procesu obnove. Planira se kontaktiranje stranih ambasada i međunarodnih organizacija koje bi mogle pokazati interes za sudjelovanje u rekonstrukciji ove historijski značajne stanice.
Tako, nakon dugogodišnjeg čekanja i priprema, obnova stare željezničke stanice na Ilidži ulazi u novu fazu, sa nadom da će uskoro biti realizirana i oživljena kako bi ponovo služila svojoj namjeni.
Više o ovoj temi pogledajte u prilogu Mersada Sijarića: