Vozovi su mogli krenuti za deset dana
Multidisciplinaran pristup prevenciji i odgovoru na prirodne nesreće u Bosni i Hercegovini, iskustva iz Jablanice, Konjica i Fojnice nakon oktobarskih poplava, naziv je okruglog stola koji je održan jučer u prostorijama Privredne komore Federacije BiH.
Jeftinije rješenje
Ovaj događaj organizovala je Inžinjerska komora FBiH u saradnji sa Udruženjem polaznika kurseva japanske agencije za međunarodnu saradnju JICA Alumni BiH, a cilj okupljanja je razmjena ideja i iskustava o oštećenim saobraćajnim infrastrukturama, sistemima komunikacije, klizištima i oštećenjima drugih građevinskih objekata.
Osim japanskih predstavnika, koji su naglasili koliko je nužno imati sistem prevencije i jačanje kapaciteta, učesnicima su se obratili članovi Inžinjerske komore FBiH i njenih pojedinačnih sekcija, koji su iskoristili sve kapacitete da pomognu nedavno ugroženim područjima.
Predsjednica Inžinjerske komore FBiH Sanela Klarić nam je kazala da su inžinjeri ponudili brža i jeftinija rješenja, kako bi se na terenu uspostavile kako saobraćajnice, tako i sistemi telekomunikacija.
- Nažalost, nisu usvojena. Ponudili smo rješenje da se za desetak dana vrati pruga u Donjoj Jablanici, a to bi koštalo otprilike 300.000 KM. Na terenu su kamenje tovarili na kamione i vozili na deponije, umjesto da voze na neke lokacije gdje je ono potrebno, a uzimali su ga praktično iz drugih kamenoloma, istakla je Klarić.
Potpredsjednica matične sekcije građevinskih inžinjera Venera Simonović objasnila je koje je to konkretno rješenje kad je riječ o oštećenoj pruzi.
Regulisan protok
- Mi smo već 8. oktobra navečer napravili izvještaj koji smo uputili štabovima kako lokalnim, tako i federalnom, uz smislen i jednostavan prijedlog sanacije, a to je da se ponovo izgradi nasip, jer je na tom mjestu i bio nasip koji je vodena stihija odnijela. Predložili smo ne samo izgradnju nasipa nego i postavljanje prefabrikovanog cijevnog propusta minimalnog promjera 1.000 milimetara, kako bi u slučaju daljih padavina moglo doći do regulisanog protoka. Zašto smo to predložili? Zato što smo već tu imali potreban materijal, koji je trebalo samo sabrati i adekvatno uraditi. Inžinjeri su bili tu sa znanjem, imali smo besplatnu mehanizaciju, međutim, nikad nije došlo do realizacije niti do čitanja tog izvještaja. Prijedlog da počne izgradnja mosta jeste bolje rješenje, ali ne i efikasnije, jer mi smo za 10 dana mogli sve to izvesti i makar privremeno osposobiti prugu, kazala je ona.
Potpredsjednik Inžinjerske komore Edvin Škaljo tvrdi da je struka pokazala stručnost, ali da vlast mora bolje upravljati krizom.
Predsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić apelovao je da se ubrza sanacija pruge, jer firme koje prevoze robu imaju veliki problem.