Šta je uzrok gužvi na bh. granicama? - Građani plaćaju ceh manjka kadra, loše infrastrukture ali i procedura
Sezona je godišnjih odmora, a jek turističke sezone doveo je i do pojačanog prometa vozila na graničnim prijelazima, kako na izlazu iz Bosne i Hercegovine, tako i na ulazu u državu. Iz BIHAMK-a su jučer saopćili da su kolone putničkih vozila i na izlazu iz naše zemlje na mnogim graničnim prijelazima, a posebno se izdvajaju: Izačić, Velika Kladuša, Gradina, Bosanska Gradiška i Deleuša.
Nova zapošljavanja
Iz Granične policije naše zemlje kažu da je saobraćaj na graničnim prelazima pojačan tokom turističke sezone, te da su od 16. do 18. augusta zabilježene 643.342 osobe na graničnim prijelazima. Građane mole da umjesto najfrekventnijih prijelaza, koriste one alternativne.
“Graničnoj policiji trenutno nedostaju 663 policijska službenika. Činimo sve da se taj broj nadomjesti i raspisuju se stalno novi natječaji čim se steknu uvjeti. Napominjemo da je okončan javni oglas za XI klasu kadeta, te su u činu mlađi inspektor u radni odnos stupila 22 kadeta, dok je iz iste klase kadeta u radni odnos stupilo 98 kadeta u činu policajac”, naglašavaju iz GPBiH, te dodaju da je u toku sigurnosna provjera za prijem XII klase kadeta.
Iz Uprave za indirektno oporezivanje BiH ističu da je tokom turističke sezone pojačana frekvencija saobraćaja na svim graničnim prijelazima ne samo kod nas nego i u zemljama u okruženju.
“Svjesni smo da UIOBiH nema dovoljan broj zaposlenih, kao i da broj zaposlenih utječe na brzinu teretnog saobraćaja, a mnogo manje na putnički promet. Savjet ministara prepoznao je potrebu da UIO zaposli dodatni broj radnika, pa je budžetom za 2024. planirano zaposlenje 50 novih pripravnika”, ističu iz UIOBiH.
Prema Pravilniku o unutrašnjoj organizaciji UIOBiH, ističu, propisano je 3.319 radnih mjesta, a ukupan broj zaposlenih trenutno je 2.337. Više od 57 posto zaposlenih radi na funkcijama koje se odnose na carinske poslove.
Nikola Ćopić, vještak saobraćajne struke, mišljenja je da se gužve na granicama stvaraju više zbog procedura. Kaže da su duga zadržavanja kako na pasoškim kontrolama tako i na prijavi robe.
Čepovi na mostovima
- Evidentno je i da su granični prijelazi, prvenstveno sa RH, u pogledu infrastrukture spojeni mostovima koji su sa po jednom saobraćajnom trakom po smjeru kretanja. Kada izlazimo ili ulazimo iz/u BiH, bez obzira na brzinu pasoške kontrole, nerijetko se dešava da se stvaraju čepovi upravo na tim mostovima. Najbolji pokazatelj toga su, kako GP Dubica, tako i najzakrčeniji Gradiška. Gužve su prvenstveno zbog pasoške kontrole, a drugo zbog nedostatka saobraćajne infrastrukture u međugraničnim pojasevima, ističe naš sagovornik.
Osvrćući se na bh. ceste, Ćopić naglašava da se u Banjoj Luci, a vjeruje i u drugim gradovima, bilježi rast vozila za dvije do četiri hiljade po godini. Gužve su sve veće, a trenutne saobraćajnice jako teško mogu da podnesu novostvoreni saobraćaj. Ćopić smatra da na naplatu dolaze godine i godine pogrešnog planiranja.