Senat UNSA između zakona i povlađivanja Zaimoviću: Četiri su imena u trci za rektora
Anonimna prijava je zaprimljena, prosvjetna inspekcija reagovala, žalba Univerziteta u Sarajevu odbijena, a aktuelni rektor Tarik Zaimović je poručio: “Jedino Senat može birati i razrješavati”... I tako se saga o aktuelnom rektoru i njegovom eventualnom razrješenju i dalje nastavlja.
Novi konkurs?
Vanrednu sjednicu Senata Univerziteta u Sarajevu sazvao je sam Zaimović za danas u 13 sati, a na njoj će se znati hoće li se on povući, biti razriješen ili će možda članovi Senata uprkos rješenju resornog ministarstva odlučiti da, ipak, ostane na tom mjestu.
Ukoliko se Zaimović razriješi ili sam povuče, birat će se v. d. rektora i raspisati novi konkurs. Već se počelo špekulisati o njegovom nasljedniku. Spominju se profesori i članovi Senata Sead Turčalo i Arzija Pašalić. Turčalo za Oslobođenje kaže da se njegovo ime vezalo i za prošlu izbornu proceduru, ali da je to bila dezinformacija.
- I tad, kao i sad, kažem da se ne mislim prijaviti, jer imam neke druge planove, ističe dekan FPN-a.
Profesorica Pašalić ističe kako još nije vrijeme da razmišlja o kandidaturi.
- Čekamo vanrednu sjednicu Senata i vidjet ćemo kakva će biti atmosfera na sjednici, kako će se senatori ponašati i šta će na kraju biti odlučeno. Kad bih odlučila da se kandidujem, izašla bih javno i to rekla. U svakom slučaju ću razmisliti o kandidaturi, govori nam Pašalić, inače dekanesa Fakulteta zdravstvenih studija.
Uz ova dva imena, pominju se i kandidati s prethodnog konkursa, čije je poništavanje naloženo, dakle prof. Tarika Zaimovića i bivše dekanese Medicinskog fakulteta Almire Hadžović-Džuvo.
Podsjećamo da je Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo, kao drugostepeni organ u postupku, odbilo žalbu Univerziteta izjavljenu na Rješenje Kantonalne uprave za inspekcijske poslove od 25. septembra kao neosnovanu.
- Nakon što je Kantonalna uprava za inspekcijske poslove zaprimila anonimnu prijavu s potpisom “zabrinuta akademska zajednica” o neregularnostima u postupku izbora rektora, putem Inspektorata prosvjetne inspekcije izvršen je inspekcijski nadzor nad procesom izbora rektora za mandatni period 2024-2028. godine. Nadzorom je utvrđeno postojanje nepravilnosti u samom procesu izbora i procesu definisanja uslova javnog konkursa, te je doneseno Rješenje koje nalaže poništavanje Odluke Senata o izboru rektora, kao i poništavanje javnog konkursa objavljenog 5. juna 2024. Univerzitet, bez obzira na obavezu provedbe Rješenja inspekcije, nastavlja nesmetano raditi u skladu sa Zakonom i može pristupiti imenovanju vršioca dužnosti rektora i raspisivanju novog konkursa po jasno propisanim procedurama i zakonima (Zakon o visokom obrazovanju i Statut UNSA), te ne postoji bojazan od pravne nesigurnosti Univerziteta, rečeno nam je iz ovog ministarstva.
Međutim, inspekcijska provjera nije prošla bez drame. Inspektori su otjerani iz prostorija Univerziteta i nije im se dozvolio inspekcijski nadzor, a iz UNSA su ove navode nazvali zlonamjernim i neistinitim.
Iz Rektorata UNSA napominju da Zakon o visokom obrazovanju - član 155. jasno definiše da nadzor nad Univerzitetom treba biti proveden na način koji ne ometa njegov rad i koji uvažava autonomiju visokoškolskih ustanova. Neprimjereni pritisci, nenajavljene kontrole i zahtjevi za uvid u nepotpisane/neverificirane akte predstavljaju, tvrde, narušavanje ovog osnovnog principa.
- Napominjemo da su inspektorice KUIP-a 15. 11, bez najave, zahtijevale uvid u akte Upravnog odbora koji još nisu bili potpuni, potpisani niti verifikovani. Takva praksa predstavlja zloupotrebu ovlaštenja i narušava redovan rad Univerziteta. U nekoliko navrata inspektoricama je naglašeno da akti ne mogu biti stavljeni na uvid dok ne prođu propisima predviđene procedure verifikacije, saopćeno je iz UNSA.
Ovlasti inspektora
Međutim, iz inspekcije su se oglasili povodom informacije i objasnili da je, po Zakonu o inspekcijama, inspekcijski nadzor djelatnost od opšteg interesa za Kanton Sarajevo, kojim se osigurava zakonitost i zaštita privatnog i javnog interesa.
- Članom 37. istog zakona se propisuje da inspektor može vršiti inspekcijski nadzor kod subjekta nadzora bez prethodne najave, u bilo koje doba dana i noći, u toku njegovog radnog vremena, na mjestu koje je podložno nadzoru, a izuzetno i izvan radnog vremena, ukoliko postoji opravdana potreba za vršenje nadzora, kako je to navedeno u nalogu za inspekcijski nadzor. Ometanjem i onemogućavanjem vršenja inspekcijskih nadzora subjekti za sebe ne mogu postići pozitivan efekat, niti spriječiti konačno vršenje inspekcijskog nadzora, već samo prouzrokovati dodatne, neželjene novčane izdatke, ističu.