Pomoć na cesti nije ista u cijeloj državi: Znaju li bh. građani šta plaćaju prilikom registracije vozila?

Nemojte dozvoliti da ostanete negdje u kvaru/
Za pomoć na cesti izdvaja se velika količina novca
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Čini se kako je život bez automobila postao nemoguć, pa je velikom broju domaćinstava u Bosni i Hercegovini jedan auto postao nedovoljan. U prilog tome govore i podaci o broju registrovanih vozila u našoj zemlji za 2023. godinu, u kojoj je, u odnosu na prethodnu, zabilježeno povećanje od 4,14 posto. Protekle godine registrovana su čak 1.233.783 cestovna vozila, od čega 740.101 u Federaciji BiH, 453.719 u RS-u i 39.963 u distriktu Brčko. Čak 1.045.777, tačnije 84,76 posto su putnička motorna vozila.

Jednom mjesečno

U sklopu registracije vozači plaćaju i godišnju naknadu za pomoć na cesti, koja u Federaciji BiH iznosi osam KM i za koju je u 2023. godini 639.700 vozača putničkih motornih vozila izdvojilo 5.117.600 KM. Istovremeno, veliki broj vozača nije upoznat sa pravima koja stiču plaćanjem ove naknade.

Bosanskohercegovački auto-moto klub (BiHAMK) je, naime, obavezan svima čije je motorno vozilo registrovano u FBiH pružiti maksimalno tri besplatne usluge pomoći na javnim cestama u toku godine. Riječ je o dvije tehničke usluge pomoći na cesti s ciljem osposobljavanja vozila za nastavak putovanja, a najviše jednu u toku jednog mjeseca, te uslugu prevoza vozila do najbliže registrovane radionice/servisa ili do odgovarajućeg parkinga po želji vlasnika, maksimalne udaljenosti do 10 kilometara.

- Kada motorizovani učesnik u saobraćaju pozivom zatraži tehničku pomoć na cesti, BiHAMK je dužan, ako je to moguće, izvršiti osposobljavanje, odnosno staviti vozilo u mobilno stanje na cesti za nastavak putovanja. Pomoć ne podrazumijeva opravku vozila u radionici, odnosno servisu. Ako se vozilo do 3,5 tona najveće dozvoljene mase ne može staviti u mobilno stanje, BiHAMK je dužan besplatno ga prevesti do svoje baze ili najbliže registrovane servisne radionice za opravku vozila ili do odgovarajućeg parkinga po zahtjevu/želji vlasnika na udaljenost od maksimalno 10 km, pojasnili su iz BiHAMK-a.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Od danas do 1. aprila 2025. u BiH je obavezno posjedovanje i korištenje zimske opreme

Također, vozilima koja su u kvaru na privatnim prostorima i parkinzima mogu se pružiti besplatne usluge opravke na licu mjesta s ciljem stavljanja vozila u mobilno stanje, s tim da će prednosti imati vozila koja trebaju pomoć na cesti. No, vozila u mirovanju nemaju pravo na besplatne usluge prevoza, jer ne ometaju saobraćaj za druga vozila.

- U slučaju značajnog povećanja poziva za pomoć na cesti, prednost imaju oni koji traže intervenciju na cesti višeg ranga u odnosu na javnu cestu nižeg ranga, dodaju iz BiHAMK-a.

Naknada za pomoć na cesti u Republici Srpskoj košta 12 KM, te su vozači putničkih motornih vozila, njih 373.196, u prošloj godini za pomoć na cesti izdvojili 4.478.352 KM. Plaćanjem naknade vozači ostvaruju pravo na besplatno šlepanje jednom godišnje u slučaju saobraćajne nesreće na teritoriji BiH do željene destinacije od Auto-moto saveza RS-a (AMSRS).

- Saobraćajna nesreća prethodno mora biti prijavljena MUP-u RS-a ili FMUP-u, u ovisnosti od toga gdje se dogodila. Nakon dolaska policijskih službenika na lice mjesta i sačinjavanja policijskog ili evropskog zapisnika, poziva se AMSRS, prijavljuje nesreća i realizuje intervencija, navode iz AMSRS-a.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Pored besplatnog šlepanja, AMSRS ima zakonsku obavezu da svako vozilo u kvaru na teritoriji RS-a u što kraćem vremenskom roku ukloni, odnosno preveze do prvog sigurnog mjesta, neograničen broj puta.

Naplata po kilometru

- Internim aktom smo to pravo proširili na 50 kilometara kako bismo građane odvezli do prvog servisa ili objekta za odmor, jer time povećavamo nivo njihove bezbjednosti u saobraćaju i utičemo na smanjenje troškova građana u datim situacijama, napominju iz AMRS-a i dodaju da je navedeno pravo moguće ostvariti ukoliko se kvar desio na svim javnim putevima i drugim javnim površinama u RS-u.

Naglašavaju i da cijena jednog pređenog kilometra prilikom intervencije iznosi 1,30 KM, odnosno lokalna vožnja do 50 kilometara košta 60 KM.

S druge strane, ovo pravo se ne odnosi na slučajeve kvara vozila unutar dvorišta privatnih domaćinstava, te parkinga i privatnih subjekata, odnosno garaža, parkinga tržnih centara, hotela, u krugu pravnih objekata i slično. Prethodno, vozač kojem se desio kvar na vozilu to mora da prijavi AMSRS-u, nakon čega se na datu lokaciju šalje najbliže šlep-vozilo, za koji je obezbijeđen sistem praćenja, te realizuje se intervencija.