Počelo je: Stranke bez konkretnih jasnih programa, a građani više ne znaju kome da vjeruju
Zvanično je počela izborna kampanja u Bosni i Hercegovini. Nezvanično i mnogo ranije, jer su već iskusni političari kroz različite vrste uigranih kampanja otvarali mostove, škole, započeli radove na rekonstrukciji ulica... I tako godinama unazad.
Traži se iskrenost
Plakati vidljivi, slogani neuvjerljivi. “Energija promjene”, “Bolje”, “Dobri ljudi” samo su neki od slogana koje su u petak dočekali građane na ulicama glavnog bh. grada, a neke stranke su objavile i pjesme. Konkretnih, jasnih programa nema. A građani insistiraju upravo na konkretnim rješenjima problema lokalnih zajednica.
Mihajlo Atijas iz Sarajeva kaže da je pesimističan.
- Nadam se boljem, možda ima nekih iskoraka, ali nisu toliko vidljivi. Mi, narod, moramo prepoznati ko je iskren. Do nas je.
Ni Sead Voloder ne očekuje promjene.
- Zato što ovdje prolaze podobni, a ne stručni. Kao bivši profesor, moram se držati struke i nauke, to je evropski normativ, a ne podobni. Tuga i žalost, razočaran je bivši profesor Voloder.
Nermina Ćosić kaže da na svakim izborima daje šansu, ali uzalud.
- Svaki put glasam za drugog, ali slab napredak. Ne znam više kome bih vjerovala. Ima nekih promjena, ali retorike mi je preko glave da vam iskreno kažem, rekla nam je Nermina.
Izborna kampanja će trajati do 5. oktobra, do 7 sati ujutro, i u toku 30 dana politički subjekti na zakonom utvrđen način moći će upoznati birače i javnost sa svojim programima i kandidatima za predstojeće lokalne izbore. Irena Hadžiabdić, predsjednica Centralne izborne komisije BiH, naročito je skrenula pažnju na strogu zabranu govora koji postiče mržnju, diskriminaciju, nasilje i(li) izaziva strah.
Politička analitičarka Tanja Topić kaže da će i ova kampanja donijeti opasnu zamjenu teza, sve ono čega smo se nagledali i u prethodnim, znači, izobilje patriotizma, hvatanja neprijatelja i lopova, davanje života građanima kojima su uskraćene osnovne usluge u 21. vijeku, poput pristupa vrtićima, vodovodnoj mreži, koji uglavnom nemaju kanalizaciju, ali zato imaju povišen etnonacionalni adrenalin, biće udaraca ispod pojasa, valjanja po blatu političkih protivnika, svaljivanja krivice za sve loše na one druge, koji - u RS-u, istina - decenijama nemaju pristup vlasti, nagledaćemo se fotošopiranih i ušminkanih lica.
- Kampanja će donijeti sijaset obećanja za koja su i oni koji ih daju svjesni da su puki snovi, javni resursi će se krčmiti kao i do sada, a za izbore ćemo vidjeti da li će se potvrditi da su neki od glasača lako potkupljiva roba i koliko je onih kratke pameti koji su sve obmane, prevare, korupciju izabranih brzo zaboravili, kaže Topić.
Neispunjena obećanja
Rezultatima se rijetko ko bavi. Analitičari, novinari i nevladin sektor uglavnom podsjećaju šta su politički subjekti obećali, a šta uradili.
Vehid Šehić, predsjednik Strateškog odbora Koalicije Pod lupom, ocijenio je da je veliki problem funkcionerska kampanja koja ostaje nekažnjena.
- Žalosno je da političar može kupiti nečiji glas za paket od 30-40 KM. Građani moraju da shvate da i oni imaju odgovornost i da nije uvijek kriv neko drugi za ovakvo stanje. Građani BiH drže konce u svojim rukama. Bitno je da toga budu svjesni.