Mjesec kasnije pruga i dalje visi

Obnova pruge će se odvijati uporedo sa radovima na cesti/ŽFBiH/

Obnova pruge još nije počela/ŽFBiH

Obnova pruge još nije počela/ŽFBiH
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Obnova pruge koja povezuje Ploče s Bosnom i Hercegovinom još nije ni počela iako je prošlo više od mjesec od poplava koje su usmrtile 27 osoba. Nadležni za sada samo prebacuju odgovornost zbog kašnjenja.

Gubici se gomilaju

Odron koji su prouzročile poplave na području Jablanice odnio je dio nasipa kod Komadinovog Vrela, na kojem je bila pruga. Više od mjesec kasnije tračnice i dalje vise. U međuvremenu, gubici se gomilaju, kako za entitetske željeznice, tako i za privredu cijele zemlje. U luci Ploče dnevno se istovari oko 400 hiljada tona robe, čiji manji dio se prevozi cestom i željeznicom iz luka Bar i Rijeka, ali ta alternativa je spora i nedovoljna. Nedeljko Čubrilović, ministar saobraćaja i veza u Vladi RS-a, za Oslobođenje kaže da je gubitak za Željeznice tog entiteta na mjesečnom nivou oko dva miliona, ali da je gubitak privrede mnogo veći.

- Ako uzmemo u obzir da mnoge robe koje pristižu u luku Ploče neće biti na vrijeme ili neće biti po cijenama koje može da nosi taj proizvod isporučene privredi ovog djela RS-a i Srbije, ako to računamo, to je mnogo više od onog što je posljedica za željeznice, naveo je Čubrilović.

Željeznice Federacije BiH na dnevnom nivou i dalje gube blizu 300 hiljada maraka. Nadaju se financijskoj pomoći Vlade FBiH.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Što se tiče financijskog aspekta, nadamo se da će se štete koje svakodnevno imamo pokriti iz budžeta Vlade FBiH, kako prema Željeznicama, tako prema ostalim oštećenima u ovoj nesreći koja nas je zadesila, naveo je za Oslobođenje Enis Džafić, direktor Željeznica FBiH.

Privredi, posebno u Tuzlanskom kantonu, kamioni za prevoz odavno nisu dovoljni. Kako kažu u Koksari Lukavac, odnosno kompaniji GIKIL, do kraja godine izgubit će skoro 10 miliona maraka. Direktor Almin Suljić kaže da je zastojem u GIKIL-u ugrožen rad stotina drugih kompanija.

Ponuda firmi

- Organizovali smo kamione, 140 kamiona, ali vjerujte to nije dovoljno ni za 30 posto naše proizvodnje iz razloga što za jedan dan mi trebamo 2.400 tona, rekao je Suljić.

Podsjetimo, prije nešto manje od mjesec Vlada Federacije zadužila je Autoceste FBiH da u saradnji sa međunarodnim financijerima obezbijede sredstva za sanaciju 17 kilometara oštećene pruge. Na naše upite i Vladi Federacije i resornom ministarstvu i Autocestama FBiH za sada vlada šutnja. Zbog milionskih posljedica pogođene privatne kompanije su ponudile da same financiraju popravku pruge, koja se procjenjuje na oko tri miliona maraka, ali iz Vlade FBiH i Željeznica FBiH zvanično nisu prihvatili pomoć.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

DAVOR OBRDALJ