Misija OSCE-a: Uvođenje nacionalističkih narativa o sukobu iz 1990-ih godina ugrožava ključne reforme podučavanja historije

OSCE BiH/

OSCE BiH/

OSCE/Ilustracija
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Jednostrani razvoj i uvođenje nacionalističkih narativa o sukobu iz 1990-ih godina ugrožava ključne reforme podučavanja historije.

Odgovoreno je ovo Feni iz Misije OSCE-a u BiH na molbu za komentar činjenice da je u Republici Srpskoj promijenjen nastavni plan i program za historiju devetog razreda osnovnih škola te je za učenike uvedena nova nastavna tema 'RS i Odbrambeno-otadžbinski rat'. U okviru nove teme djeca će učiti o Ratku Mladiću i Radovanu Karadžiću – ali ne kao o ratnim zločincima nego kao o ratnim herojima.

- Kao što je navedeno u izvještaju iz 2023. godine pod nazivom Podučavanje istorije o periodu od 1992. do 1995. godine u Bosni i Hercegovini: izgradnja povjerenja ili produbljivanje podjela?, jednostrani razvoj i uvođenje nacionalističkih narativa o sukobu iz 1990-ih godina ugrožava ključne reforme podučavanja istorije, kažu iz Misije OSCE-a.

Time što promovišu pristrasne prikaze sukoba, naročito u vezi sa herojima i žrtvama, političari i obrazovne vlasti širom BiH nastavljaju da podrivaju podučavanje historije, koje je od suštinskog značaja za društvenu koheziju i razumijevanje.

- Ovakva zloupotreba podučavanja historije podstiče lojalnost samo sopstvenom narodu i produbljuje podjele, istovremeno prikrivajući složene korijene nasilja i predstavljajući prepreku pozivanju na odgovornost za ratno nasilje, kažu u Misiji OSCE-a.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kako bi se ovo teško naslijeđe razmatralo kritički, obrazovne vlasti i historičari u BiH moraju da sarađuju i otvoreno razgovaraju o ulozi i svrsi podučavanja historije. 

- U tom cilju, politički lideri treba da promovišu i da omogućeobrazovnim vlastima otvaranje iskrenog dijaloga kao prvog koraka u uspostavljanju zajedničkih i ispravnih  pristupa podučavanju osjetljive istorije sukoba između 1992. godine i 1995. godine. To će pokazati da oni na prvo mjesto stavljaju učenička dostignuća a ne politički narativ podjele i pojedinačne ambicije, navodi se u odgovoru Feni iz Misije OSCE-a.