Ko je kriv: Zašto je novac namijenjen za igradnju ceste prema Goraždu "prebačen" u Hercegovinu?

Reportaža Tunel Hranjen/Senad Gubelić
Izgradnja tunela Hranjen u vrhu je prioriteta/Senad Gubelić
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Denis Lasić, v. d. direktora JP Autoceste FBiH, potvrdio je da je shodno odluci federalne Vlade došlo do prebacivanja sredstava predviđenih za izgradnju brze ceste Sarajevo - Goražde, dionica Prača, na brzu cestu Mostar - Prelog - Široki Brijeg.

Finansijski plan

Oslobođenje je ranije pisalo da Vlada namjerava donijeti odluku, na prijedlog federalnog Ministarstva prometa i komunikacija, prema kojoj bi se umanjila sredstva namijenjena za brzu cestu Sarajevo - Goražde sa 58 na 43,1 milion KM.

Ovo pitanje je u Domu naroda federalnog Parlamenta aktuelizirala Aida Obuća, delegatkinja SDA, koja je zatražila pojašnjenje od resornog ministarstva, kao i od JP Autoceste FBiH i insistirajući na odgovoru da li je ovim potezom ugrožen nastavak izgradnje tunela Hranjen?

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nadležne službe uprave Grada Goražde zbog raspoloživih kapaciteta nisu mogle ispoštovati plan utroška sredstava

- U finansijskom planu planirano je 58 miliona KM. U odluci koju je donijela Vlada FBiH ovaj iznos za navedenu dionicu bio je 46,6 miliona KM tako da se šest miliona treba utrošiti za eksproprijaciju, a za građevinske radove više od 40 miliona KM. Šta se dešava? U medijima je objavljen prijedlog izmjena i dopuna Odluke gdje se ovaj iznos smanjuje na način da se oko 3,5 miliona KM skida sa eksproprijacije i sada on iznosi 2,5 miliona KM, a istovremeno se za brzu cestu Mostar - Prelog - Široki Brijeg daju dodatna tri miliona KM iako je u odluci koja je na snazi za iste radove eksproprijacije to iznosilo 10 miliona KM, kao i u finansijskom planu JP Autoceste FBiH, da bi se sada predložilo da to bude 13 miliona KM. Da li se ovim aktivnostima dovodi u pitanje realizacija izgradnje tunela Hranjen, upitala je Obuća.

image

Aida Obuća je zatražila odgovore u Parlamentu FBiH

U odgovoru Autocesta FBiH, koji potpisuje Lasić, navodi se da se na osnovu Odluke Vlade FBiH pristupa izradi plana poslovanja, odnosno plana utroška novca u postupku eksproprijacije na pojedinim dionicama brzih cesta navedenih u Odluci.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Postupak eksproprijacije provode organi uprave općina na čijem području se nalaze nekretnine koje su predmet eksproprijacije. Isključivo od njihovog tempa rada zavisi provođenje, odnosno vrijeme koje će biti potrebno od početka do okončanja postupka eksproprijacije. Preduzeće Autoceste FBiH je strana u postupku eksproprijacije. Nadležne službe uprave Grada Goražde zbog raspoloživih kapaciteta nisu mogle ispoštovati plan utroška sredstava planiran od Autocesta FBiH u postupku eksproprijacije nekretnina potrebnih za izgradnju brze ceste Sarajevo - Goražde, te je evidentno da će taj novac ostati neiskorišten u budžetu za tekuću godinu, pojašnjava Lasić.

image

Denis Lasić pohvalio je Općinu Grude i Široki Brijeg

U isto vrijeme, nadalje ističe, postupak eksproprijacije na dionici brze ceste Mostar - Polog - Široki Brijeg provodi se veoma dobrom dinamikom bez zastoja u samom postupku, naročito kad su u pitanju organi uprave Općine Grude i Grada Široki Brijeg.

Probijanje tunela

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

- Zbog potrebe i efikasnosti rada sredstva od eksproprijacije za dionicu brze ceste Sarajevo - Goražde koja bi, kako smo naveli, ostala neiskorištena, prebacili za potrebe eksproprijacije na dionici brze ceste Mostar - Polog - Široki Brijeg. Naglašavamo da će ova realocirana sredstva za eksproprijaciju određena za brzu cestu Sarajevo - Goražde planom kapitalnih ulaganja federalne Vlade, odnosno planom poslovanja JP Autoceste FBiH biti namirena te da ni u jednom slučaju neće doći u pitanje provođenje postupka eksproprijacije na pomenutoj dionici brze ceste, obećao je Lasić.

Podsjetimo, rok za završetak radova na tunelu Hranjen istekao je u februaru 2022, do kada je probijeno tek nešto više od trećine glavne tunelske cijevi dok su gotovo sva sredstva, više od 80 miliona KM potrošena. Tada je rečeno da će se naći dodatna sredstva kako bi se dovršila izgradnja tunela. Tunel je dug 5,5 kilometara, a do sada je probijeno više od 50 posto tunela.

AMELA LONČARIĆ