Gledanost u BiH je i dalje na čekanju - "Potrebna je hitna reakcija, potrebna je hitna intervencija"
Pet mjeseci od promjene pravilnika u Institutu za mjeriteljstvo BiH, kojim se, prema tvrdnjama uprave ove institucije, modernizira oprema za mjerenje gledanosti, i dalje nema onog koji bi gledanost TV stanica zaista i mjerio. Izabrana firma povezana s porodicom Dodik SEE MEDIA RESEARCH, prema procjenama, s poslom neće moći krenuti do sredine naredne godine. Vakuum u kojem se ne zna ko je koliko gledan i ko zaslužuje koliko novca od marketinga još traje.
Čemu drama?!
Direktorica Instituta za mjeriteljstvo BiH, kadar SNSD-a Milica Ristović-Krstić za Oslobođenje kaže da nema prostora za brigu, jer do sada nije propala nijedna TV stanica.
- Svi su spremni, svi su svjesni da mora biti neki prelazni period. Ne može se ništa promijeniti preko noći. Mislim da su ozbiljne marketinške kompanije spremne na to i mediji. Evo, još ne vidimo da se ijedna TV kuća ugasila zbog toga što nema finansiranja od marketinga, tako da... Svi su svjesni da mora biti nekog prelaznog perioda i nekog vakuuma, navela je Ristović-Krstić.
Jedini razlog zašto većih posljedica još nema jeste taj što se podaci o gledanosti za sada dobijaju alternativnim rješenjima, a to je uzimanjem prosjeka iz prošlosti, te se na taj način i dalje dijeli marketinški kolač.
- Do sada se taj vakuum prevazilazio. Kako sam shvatila iz nekih informacija iz medija, prostom raspodjelom u odnosu na prosjek, ne znam, nekih mjeseci u prošlosti, navodi Ristović-Krstić.
Alternativno rješenje je dugoročno neodrživo. Nermina Kelić-Mašala, izvršna direktorica Ujedinjene medijske industrije, za Oslobođenje kaže da je hitna reakcija potrebna i da se ovo pitanje u budućnosti mora uzeti iz ruku institucija i staviti u ruke samih medija.
- Već nekoliko mjeseci pokušavamo ukazati na ovaj problem i objasniti odgovornima da je krajnje vrijeme da reaguju i urade ono što je u skladu sa pravilima struke. Važno je naglasiti da se mi već sada nalazimo u periodu kada se određuju marketinški budžeti za narednu godinu i da je trenutno stanje u domenu telemetrije takvo da će to biti jako loš signal za marketinške investicije za 2025. godinu. Zbog toga nam je potrebna hitna intervencija. Potrebno je da se ova oblast izuzme iz trenutnog zakonskog mjeriteljstva, a onda nakon toga je potrebna reakcija struke, odnosno naše industrije, da ponovo postavi sve na noge, jer je šteta već ozbiljno napravljena, istakla je Kelić-Mašala.
Improvizacija
Podsjetimo, posao mjerenja gledanosti TV stanica u Bosni i Hercegovini dobila je britanska firma Kantar Media. Za takozvanog izvođača radova u Bosni i Hercegovini izabrana je firma povezana s porodicom lidera SNSD-a Milorada Dodika SEE MEDIA RESEARCH. Prema procjenama struke, za posao neće biti spremni do sredine naredne godine.
- Nama je važno da dovedemo novu tehnologiju i da sutra Kantar, Nilsen, GFK, ko god, kaže da mi stojimo iza rezultata mjerenja te gledanosti. I mislim da će iz ovoga svega profitirati mediji koji su najgledaniji, to tvrdim odgovorno, navela je Ristović-Krstić.
Improvizacija i alternativna rješenja imaju svoj vijek trajanja. I za tržište i za hiljade medijskih radnika.