(FOTO) Oslobođenje na gradilištima koridora 5c: Ubrzana je gradnja na sjeveru
Na sjevernom dijelu koridora 5c, od petlje Zenica-sjever do južnog dijela Žepča, u dužini od 20 kilometara u toku su radovi na više lokacija. Dalje ka Doboju radovi se izvode od entitetske linije prema Tešnju, te od Tešnja do južnog dijela Maglaja, u dužini blizu 30 kilometara, što je ukupno 50 kilometara autoceste. Izgradnja ovih dionica autoputa od velikog je značaja za lokalnu infrastrukturu i regionalno povezivanje.
Mostovi i petlje
Ekipa Oslobođenja posjetila je gradilišta na dionici Putnikovo brdo 2 - Medakovo, dugoj 8,5 kilometara, gdje se gradi na području općina Tešanj, Usora i Doboj-Jug i dionici Medakovo - Ozimice od 21,5 kilometara, koja se gradi na području Žepča, Maglaja i Tešnja.
- Za sada radovi teku po planu. Pored trase kao najznačajnijeg dijela dionice radi se više objekata. Završen je konstruktivni dio na mostu Usora 1. Grade se mostovi Usora 2 i Usora 3. U pripremi je gradnja mostova Tešanjka 1 i Tešanjka 2, a završen je most u Kraševu. Gradiće se još tunel, pet potputnjaka, jedan natputnjak, sedam hidrotehničkih objekata i dvije petlje. Ono što je značajno za ovo područje je regulacija rijeka Usora i Tešanjka, čime će se spriječiti poplave koje su ovaj kraj znale zadesiti u prošlosti. U planu je i izmještanje magistralne ceste M-4, dužine 3,5 kilometara, te rekonstrukcija lokalnih cesta, izjavio je Edin Dedović, predstavnik investitora za dionicu Putnikovo brdo 2 - Medakovo.
Vrijednost radova na ovoj dionici je nešto veća od 167 miliona eura, s rokom završetka izgradnje od 24 mjeseca, tačnije do juna 2025. Izvođač radova je Euro-Asfalt d. o. o. Sarajevo, a nadzor nad izvođenjem radova vrši IRD Engineering S.r.l. - Italija.
Ova dionica se na sjevernom dijelu naslanja na dionicu Doboj - Gradiška, a prema jugu na dionicu Medakovo - Ozimice.
Prema riječima Alema Kovačevića, predstavnika investitora na dionici Medakovo - Ozimice, pored otvorene trase gradiće se petlja, dva dvostrana odmorišta Tugovići i Galovac, osam mostova i vijadukti, dva nadvožnjaka, 15 podvožnjaka i dvocijevni tunel Crni vrh dužine 2.200 metara. Planirana je i regulacija riječnog korita Trebačke rijeke u dužini od 15 kilometara, izrada potpornih konstrukcija i zaštite kosina u dužini od 1,5 kilometara, te rekonstrukcija lokalnih saobraćajnica i manjih mostova.
Planovi i rokovi
Radi se o najskupljoj dionici na koridoru 5c vrijednosti 423,25 miliona eura. Izvođač radova je turska firma Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S, dok je za nadzor zadužena Yuksel PROJE A.S. - Trasa Sarajevo. Početak radova bio je 1. decembar 2023, a ugovorni rok je 30 mjeseci.
Iz Autocesta Federacije BiH su najavili da će biti ugovorena i posljednja dionica na sjevernom koridoru, Ozimice - Poprikuše, dužine 12 kilometara, čime će u izgradnji biti kompletan sjeverni dio koridora 5c.
Potpisivanjem aneksa IV ugovora o izgradnji dionice Vranduk - Ponirak između JP Autoceste FBiH i izvođača radova odblokirano je gradilište. Novi rok za završetak radova je 31. mart 2026.
Iz uprave JP Autoceste FBiH navode da je cilj da cijeli sjeverni koridor u potpunosti bude završen u junu 2026. godine.