Evo kad bi mogao biti završen aerodrom u Bihaću

Nacrt arodroma u Bihaću/Screenshot

Nacrt arodroma u Bihaću/Screenshot

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Obnova bihaćkog aerodroma mogla bi značajno ubrzati dolazak turista u Unsko-sanski kanton (USK), čime bi se dodatno unaprijedila turistička ponuda ovog područja. Godina koja je na izmaku bila je rekordna po broju posjetitelja, a Nacionalni park Una zabilježio je više od 170.000 posjeta,.

Većina turista trenutno stiže na sarajevski aerodrom, odakle putuju prema Krajini, udaljenoj više od 300 kilometara. No, prema procjenama nadležnih, Bihać bi mogao početi primati letove već 2027. godine.

Javno preduzeće “Aerodrom Bihać” do sada je, za vrijednost od oko 18 miliona maraka, otkupilo oko 800.000 kvadratnih metara zemljišta, javlja BHRT. Direktor ovog preduzeća Anel Hadžić ističe kako su posljednjih godina napravljeni značajni administrativni koraci.

– Mi smo početkom februara ove godine podnijeli da se prvo uradi manji komercijalni aerodrom dužine od 1800 metara na pomenutoj lokaciji, sa modularnim putničkim terminalom – platformom za tri aviona, gdje je određen i prihvaćen referentni avion ‘AIRBUS’ nove generacije. To je avion sa 125 mjesta, može imati opseg unutar 1500 kilometara zračne linije od referentne tačke aerodroma – ističe Hadžić.

Dodao je da i dalje vjeruje kako će infrastruktura biti spremna do 2027. godine, ali da ključnu ulogu igra koordinacija s višim nivoima vlasti.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

– Mi smo prognozirali da 2027. godine bude ova infrastruktura na pomenutoj lokaciji. Ja i dalje vjerujem da je to moguće. Međutim, mi moramo koordinirano djelovati na nivou države Bosne i Hercegovine. Tu je u pitanju Ministarstvo transporta i komunikacija BiH da bi se to moglo izvršiti u 2027. godini – kazao je Hadžić.

Gradonačelnik Bihaća Elvedin Sedić naglašava važnost saradnje s federalnim vlastima, posebno u vezi s pretvaranjem poljoprivrednog u građevinsko zemljište.

– Mogu reći da mi zaista imamo jako dobru saradnju sa federalnim nivoom, kada govorimo o izdavanju ovih potrebnih dozvola, ali i sa državnim Ministarstvom prometa i komunikacije koje priprema teren za uvrštavanje aerodroma Bihać u jedan od pet strateških – izjavio je Sedić.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

S druge strane, ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto ističe da je za realizaciju ovog projekta potrebno izmijeniti određene zakone.

– Potrebno je izmijeniti neke državne zakone, prije svega Zakon o kontroli bh. neba, jer trenutno je tim zakonom predviđeno da se mogu kontrolirati samo četiri aerodroma koji postoje u Bosni i Hercegovini, oni su pobrojani. Mi moramo izmijeniti taj zakon na način da otvorimo mogućnost i drugim aerodromima, ukoliko dođe do njihove izgradnje, da se pokriju onim što je obaveza – naveo je Forto.

Ako se radovi nastave ovim tempom, Bihać bi za nekoliko godina mogao postati nova destinacija za prometovanje zračnim putem, čime bi dodatno bio povezan s okolnim zemljama.