Analiza slogana stranaka / "Dosadni i(li) potpuna katastrofa", jedna poruka je jasna, ali...
Prema ocjenama stručnjaka, slogani su neinovativni, anemični, nekreativni, bez jasne poruke i ne razlikuju se od onih za opšte izbore.
“Bolje” je slogan Naroda i pravde. Stručnjaci kažu da slogan podsvjesno govori kako mandat do sada nije bio dobar i da može bolje. S druge strane, SDA će na lokalne izbore sa sloganom “Izbor naroda - Sada je jasno zašto”, jasno se referirajući na rad trojke. SDP kaže “Nastavljamo odgovorno”, a Demokratska fronta poručuje “Energija promjene”. Na bilbordima Rame Isaka i njegove stranke Snaga naroda će pisati “Narod u srcu, budućnost u rukama”.
Stare matrice
Stručnjakinja za komunikacije Paulina Janusz slogane stranaka u kampanji pred lokalne izbore podijelila je u dvije grupe, one dosadne i one koji su potpuna katastrofa.
HDZBiH još nije izašao u javnost sa svojim sloganom. U međuvremenu, SNSD će reći “Pobijedit će Srpska”, SDS poručiti “Volja naroda”, PDP-u će biti “Srpska na prvom mjestu”, a kako god - očito je važno da se upotrijebi riječ Srpska. U verziji DNS-a to znači “Složno za Srpsku”.
- Sve je već viđeno i sve se bazira na nekim najgorim tradicijama slogana. Što se tiče RS-a, to je sve autoplagijat. Pobijedit ćemo za Srpsku, to je nešto što sam ja već čula. SNSD kao da uvijek koristi isti slogan, navela je Janusz.
Politički analitičar Esad Bajtal kaže da se radi o matricama koje gledamo 30 godina i da slogani nemaju puno veze sa problemima lokalnog stanovništva.
Bez jasne poruke
- To su opšte priče za lokalne izbore. Vidimo neke široke projekcije koje uvijek možete opravdati, čak i onda kad ih ne ostvarite. Nema nikakvog konkretnog upiranja u lokalni problem koji bi trebao biti riješen ili će biti rješavan. Dakle, nemamo nikako života na tim sloganima, imamo neku filozofiju, neke projekcije. Kad s malo cinizma brda i doline ponovo vidimo, a ne vidimo stablo, ništa od onoga što naš život čini konkretnim i što bi trebalo da ga približi nadama, željama, htijenjima i očekivanjima prosječnog građanina Bosne i Hercegovine, odnosno graditeljima jedne lokalne sredine, koji se hrvu egzistencijalno sa konkretnim problemom. Bez obzira koji je to problem, stambeni, putne strukture, električne energije, ima li vode, nema li vode. Ništa od toga nigdje ne vidimo. Ne vidimo život, vidimo filozofiju, navodi Bajtal.
Inače, slogani u svijetu su jako političko oružje, čija namjera je da uđu u podsvijest ljudi i eventualno ih motiviraju za glasanje za konkretnu političku opciju. Neki od poznatijih su iz američkih predsjedničkih kampanja. Slogan Baraka Obame “Yes, we can” ili u prevodu Mi to možemo, ili onaj Donalda Trumpa “Make Amerika Great Again” - napraviti Ameriku ponovo sjajnom.
Slogan je mogućnost. Stranke u Bosni i Hercegovini, prema viđenom, tu mogućnost, za sada, nisu iskoristile.