Formula 1 pozvala GRAS da registruje bolid za narednu sezonu
Proteklog vikenda Sarajevo je bilo domaćin Red Bull Showrun spektakla koji je privukao nekoliko hiljada gledalaca, a glavni grad Bosne i Hercegovine stavio na mapu onih koji su imali tu čast da njihova glavna saobraćajnica, pored automobila, autobusa, tramvaja i uobičajenih prevoznih sredstava, ugosti i bolid Formule 1.
Izuzmemo li "mrtvilo" većeg dijela prisutne publike karakteristično za naš narod posljednjih godina, nimalo čudno imajući u vidu utjecaj depresivne političke situacije sa jedne, i tehnologije sa druge strane koja prosječnu osobu onemogućava da trenutak u kojem postoji posmatra i upija svojim očima umjesto ekranom mobitela, možemo s ponosom reći da je organizacija samog događaja bila vrhunska, a spektakl svjetski.
Glavna uloga, kao što znamo, pripala je Davidu Coulthardu, čuvenom vozaču Formule 1, dok su se u sporednim našli vozač motocikla Arunas Gibieža, dvojac "Red Bull Driftbrothers" sa svojim BMW M4 automobilima, kao i Fahrudin Džabija, vozač GRAS-a, te Haris Zahiragić, proslavljeni član SDA.
Sumirajući utiske cjelokupnog eventa, kao i onoga što mu je prethodilo, teško je reći da li je glavni dio spektakla bila Coulthardova vožnja šampionskim RB7 bolidom u nedjelju ili sarajevskim tramvajem dva dana ranije, ali sudeći po reakcijama visoko moralnih političkih figura poznatih po svojoj nesebičnoj borbi za pravu stvar, čini se da je "nesavjesnost Coultharda" ipak nadjačala sve pozitivne strane koje je njegov dolazak u glavni grad Bosne i Hercegovine donio.
Coulthardova vožnja tramvajem je, šokantno, okončana bez ljudskih žrtava, a nije izgledalo ni da da će oni koji su učestvovali u istoj morati tražiti pomoć psihologa zbog pretrpljenih trauma, no to nije spriječilo vozača GRAS-a Fahrudina Džabiju da MUP-u Kantona Sarajevo podnese prijavu protiv Britanca, niti Harisa Zahiragića da u svom stilu izrazi zgražavanje što je, parafraziram, "neovlaštena osoba, bez adekvatne edukacije, tramvajem vozila nečiju djecu".
Reputacija potencijalnog ubice sarajevske djece nije nešto što će lijepo izgledati u CV-u Davida Coultharda niti prijava koju je gospodin Džabija podnio protiv njega, a koja bi u nekoj krajnje nadrealnoj i nerealnoj situaciji mogla rezultirati urnebesnom scenom u slučaju da Coulthard zaista ispuni obećanje i kao turista sa porodicom se vrati u Sarajevo, pa umjesto na ćevapima u Želji ili Ferhatoviću, završi u prostorijama MUP-a.
Da se to ne bi dogodilo Formula 1 planira pokrenuti niz poteza s ciljem poboljšanja odnosa sa GRAS-om, a u isto vrijeme i zaštite svog nekadašnjeg vozača od potencijalno neugodnih situacija u budućnosti.
Naime, poznato je da GRAS i dalje raspolaže određenim brojem tramvaja iz zlatnih osamdesetih godina prošlog vijeka i da su upravo takvi tramvaji, do rekonstrukcije pruge prošle godine, činili veliki postotak ukupnog broja vozila ovog preduzeća predstavljajući tako neposrednu opasnost za vozače, putnike, ali i sve učesnike u saobraćaju.
Iako pojedine političke figure, čiji moral i briga za građane funkcionišu samo u zavisnosti da li su u datom trenutku dio vladajućih struktura ili opozicije, godinama nisu radile ništa po pitanju sigurnosti građana i njihove djece, sama činjenica da GRAS ima izuzetno mali broj incidenata u odnosu na tako nepovoljne okolnosti izaziva veliko poštovanje u svjetskim krugovima, pa tako i među čelnicima Formule 1.
Oni će, navodno, ponuditi GRAS-u da bude dio kalendara za narednu sezonu te su ih pozvali da u tu svrhu, što prije, registruju bolid, odnosno nacrt bolida koji bi ovo preduzeće, dostojno kako zaslužuje, predstavio širem svjetskom auditorijumu.
Radnici GRAS-a dobili bi svu neophodnu pomoć u konstrukciji i proizvodnji bolida uz napomenu da bi isti morao funkcionisati na pogon sarajevskog smoga jer je želja čelnika Formule 1 da njime ujedno bude označen i početak nove tehnološke revolucije, ali i da se jedan negativni sarajevski simbol iskoristi u pozitivne svrhe te na taj način oda poštovanje glavnom gradu Bosne i Hercegovine kao jedinom čiji zrak osim karcinoma može pokretati i bolide.
Uloga glavnog savjetnika, naravno, pripala bi nikome drugom nego Coulthardu zahvaljujući njegovom jedinstvenom iskustvu u Formuli 1 i GRAS-u koje bi predstavljalo specifičnu poveznicu između legendarne organizacije i još legendarnijeg sarajevskog preduzeća.
No, koliko bi zaista Coulthardovo "grasovsko" iskustvo bilo uspješno da su okolnosti bile nepovoljnije po njega, pitat će se, opravdano, mnogi vozači sarajevskih tramvaja?
Istina je da Coulthard (1971. godište) nije osjetio čari nekadašnje sarajevske pruge i luksuza koji ista u kombinaciji sa vožnjom Duaweg GT8 tramvaja (1962. godište) donosi, jer da jeste teško da bi nasmijano pozirao na fotografijama, a ni scenarij u kojem on podnosi prijave MUP-u umjesto što ih podnose protiv njega ne izgleda toliko nerealan.
Ali tada bi, zajedno sa Coulthardom, poniženje osjećali i svi normalni građani Sarajeva baš kao što i jesu tokom svih godina u kojima oni, koji se danas deklarativno brinu za njihovu sigurnost, nisu uradili ništa da tu sigurnost i poboljšaju.
Umjesto toga, osjećaju ponos i zadovoljstvo, za naše podneblje dva rijetka emotivna stanja, ali utoliko i vrijednija.
Napomena: Tekst predstavlja satirični osvrt i njegovi dijelovi nemaju veze sa stvarnim događajima.