Pravi je uspjeh onaj usmjeren zajednici
m:tel: Doprinos BiH veći je od samih telekomunikacija/Aquarius/ m:tel
U vremenu kada se poslovni uspjeh ne mjeri samo brojevima već i tragom koji kompanije ostavljaju u društvu, m:tel je postao primjer kako se poslovna izvrsnost i društvena odgovornost mogu spojiti u zajedničku misiju.
Na čelu kompanije nalazi se Jelena Trivan, generalna direktorica čije vizije i vrijednosti već nekoliko godina oblikuju način na koji m:tel posluje i doprinosi razvoju Bosne i Hercegovine.
Stub privrede i partner društva
Samo u posljednje četiri godine, m:tel je uplatio oko 700 miliona maraka kroz budžetske obaveze, donacije, sponzorstva i doprinose. Kompanija je iz godine u godinu bilježila rast, potvrđujući svoju ulogu jednog od najvažnijih pokretača domaće ekonomije. Ti rezultati nisu samo poslovna statistika nego pokazatelj stabilnosti i povjerenja koje m:tel gradi na tržištu, ali i uticaja koji ima na ukupnu privredu Bosne i Hercegovine.
Redovno izmirivanje obaveza prema dobavljačima i partnerima, ulaganja u infrastrukturu i digitalne servise, te stalno unapređenje korisničkog iskustva doprinijeli su jačanju poslovnog ambijenta i stvaranju povoljnijih uslova za razvoj drugih sektora. m:tel je postao sinonim za stabilnost i pouzdanost - vrijednosti koje su rijetke i dragocjene u današnjem poslovnom okruženju.
Liderstvo koje inspiriše promjene
Od trenutka kada je Jelena Trivan preuzela vođenje kompanije, m:tel je promijenio način na koji se o telekomunikacijama razmišlja - izvan granica klasičnog biznisa.
“Verujemo da je pravi uspeh moguć samo ako je usmeren ka zajednici. m:tel danas nije samo telekomunikaciona kompanija već partner koji brine o društvu, kulturi, sportu i obrazovanju”, ističe Trivan.
Ovakav pristup postao je zaštitni znak kompanije. Kroz godine, m:tel je podržao na stotine projekata u oblasti kulture, sporta, obrazovanja i humanitarnog rada - od velikih festivala i pozorišnih manifestacija, do lokalnih škola i sportskih klubova.
Kompanija je, takođe, sredstva usmjerila i ka onima kojima je pomoć najpotrebnija - socijalno ugroženim, ženama, djeci i starima. Na taj način, društvena odgovornost nije samo dio korporativne strategije već autentičan izraz vrijednosti koje čine m:tel onim što jeste.
Glas za žene i podrška zajednici
Kampanja “Niste same, imate prijatelje”, pokrenuta 2025. godine, pokazala je koliko m:tel može da bude saveznik ženama koje se suočavaju s nasiljem. Inicijativa je imala za cilj da ojača glas žena i pruži konkretan doprinos radu sigurnih kuća u Bosni i Hercegovini.
“Nasilje nad ženama je pitanje koje mora sistemski da rešava država, ali društvo ima obavezu da reaguje. Kao kompanija, želeli smo da pokažemo da i veliki sistemi mogu imati empatiju, da mogu podići glas i pokrenuti promenu”, naglašava Trivan.
Donacijom od 100.000 KM sigurnim kućama u BiH i dodatnom mjesečnom finansijskom pomoći njihovom radu do kraja 2025. godine, kao i kroz saradnju sa brojnim institucijama i organizacijama, m:tel je otvorio prostor za širu društvenu solidarnost i postavio primjer kako poslovna zajednica može biti dio rješenja.
Sigurnije djetinjstvo u digitalnom dobu
m:tel je pokrenuo i jednu od najvažnijih kampanja u oblasti zaštite djece - “Ne zatvarajmo oči! Zaštitimo djecu na internetu”, realizovanu u saradnji sa UNICEF-om i Plavim telefonom.
Kampanja je otvorila javni dijalog o digitalnom nasilju i doprinijela razvoju konkretnih mjera zaštite. Kroz ulaganja u softverska rješenja koja blokiraju nedozvoljene sadržaje u školama m:tel je pomogao stvaranje sigurnijeg digitalnog okruženja za djecu.
“Drago mi je što su mnogi krenuli putem koji smo mi otvorili. Kada vidite da se vaša ideja prenosi i dalje, znate da ste pokrenuli pravu stvar. To znači da smo uspeli da prepoznamo problem pre nego što ga je društvo u potpunosti osvestilo”, kaže Trivan.
Ulaganja u sport, kulturu i obrazovanje
m:tel je već godinama jedan od najvažnijih partnera sportskih i kulturnih događaja u Bosni i Hercegovini. Za razliku od uobičajenog pristupa velikih sistema koji se fokusiraju na elitne sportove, m:tel pažnju usmjerava ka mladima, ženskom i dječijem sportu, te alternativnim kulturnim inicijativama.
“Za nas je jednako važno podržati i one koji tek stvaraju prilike. Time gradimo istinsku vrednost zajednice i promovišemo zdrav način života”, poručuje Trivan.
U obrazovanju, kroz projekat “Prijatelj znanja”, m:tel donira tehničku opremu obrazovnim ustanovama širom zemlje, podstičući digitalizaciju obrazovnog sistema i stvaranje boljih uslova za učenje. Osim toga, kontinuiranim ulaganjem u znanje kroz APP takmičenje srednjoškolaca u izradi mobilnih aplikacija i program m:stipendija, m:tel snažno podstiče mlade da razvijaju inovacije, usavršavaju svoje vještine i grade profesionalnu budućnost u oblasti tehnologije.
Pogled u budućnost: 5G i vještačka inteligencija
Digitalna transformacija jedan je od ključnih pravaca razvoja m:tela. Kompanija intenzivno ulaže u infrastrukturu, unapređenje i razvoj mreža nove generacije, kao i servisa zasnovanih na vještačkoj inteligenciji.
Cilj je jasan - da Bosna i Hercegovina bude dio globalnog tehnološkog razvoja, a građani i privreda imaju pristup najmodernijim rješenjima.
“U m:telu svi zajedno učimo o veštačkoj inteligenciji, jer verujemo da to nije samo posao IT sektora već svakog zaposlenog. Znanje i spremnost na promene ono su što nas čini konkurentnima i relevantnima”, kaže Trivan.
Autentično liderstvo i rad bez kompromisa
Jelena Trivan poznata je po stavu da liderstvo podrazumijeva potpunu posvećenost.
“Ako ste broj jedan, to znači da ste dostupni 24 časa. To znači da ste posvećeni i da ne postoji jasna granica između privatnog i poslovnog života. U suprotnom, ne možete biti autentični vođa”, ističe ona.
Taj pristup odražava se u svakom segmentu poslovanja - u odnosu prema zaposlenima, partnerima i korisnicima, ali i u sposobnosti da kompanija predvidi društvene promjene i na njih reaguje odgovorno.
Kompanija koja povezuje
m:tel je mnogo više od telekomunikacione kompanije. On povezuje ljude, zajednice i vrijednosti kroz tehnologiju, kulturu, obrazovanje i humanost. Njegova snaga nije samo u mreži koja pokriva cijelu zemlju već u mreži povjerenja koju gradi sa svakim korisnikom, partnerom i građaninom.
Kada se pogleda šira slika, postaje jasno da je doprinos m:tela razvoju Bosne i Hercegovine mnogo veći od njegovog osnovnog biznisa. To je kompanija koja razumije da istinski napredak ne dolazi samo kroz tehnologiju već kroz odgovornost, znanje i saosjećanje - vrijednosti koje, i u eri digitalizacije, ostaju najvažniji kapital svakog društva.