Stižu leteći automobili: Vlasnici će imati priliku i voziti se cestama i letjeti
Počinje proizvodnja prvo svjetskog letećeg automobila, a njegova cijena iznosit će 235.000 funti (oko 269.000 eura).
Ako ste ikada sanjali da letite iznad saobraćaja na svom svakodnevnom putu na posao, vaši snovi uskoro bi mogli postati stvarnost – jer 'prvi svjetski' leteći automobil ulazi u proizvodnju.
Alef Model A Ultralight koristi osam propelera skrivenih u gepeku i haubi za polijetanje u bilo kojem trenutku, a kada završite letenje, futuristički automobil može sletjeti i voziti se kao svaki običan automobil, piše Daily Mail.
Kao iz SF filmova
Nakon više od decenije razvoja, Alef Aeronautics sa sjedištem u SAD-u konačno je najavio da će prvi kupci uskoro dobiti svoje leteće automobile. Futuristička vozila biće ručno sastavljena u pogonu kompanije u Silikonskoj dolini, Kalifornija.
Međutim, Alef Aeronautics navodi da će svakom automobilu trebati 'nekoliko mjeseci' naučnog rada prije nego što bude sigurno uručen kupcima.
Prvi ručno napravljeni automobili biće isporučeni za samo nekoliko kupaca kako bi testirali eksperimentalna vozila u stvarnim uslovima.
Kompanija navodi da će sporija distribucija omogućiti da se riješe svi potencijalni problemi prije nego što leteći automobil uđe u masovnu proizvodnju.
Jim Dukhovny, izvršni direktor Alef Aeronautics-a, kaže: 'Sretni smo što možemo objaviti da je proizvodnja prvog letećeg automobila krenula prema planu.
- Tim je naporno radio da ispuni rok, jer znamo da ljudi čekaju. Napokon smo u mogućnosti započeti proizvodnju, dodao je.
Za razliku od letećih taksija, koji ovise o aerodromima ili vertiportovima, Alef Aeronautics tvrdi da je njihovo vozilo prvi pravi 'leteći automobil' koji može i voziti se cestama i letjeti.'
Model A je i vozilo legalno za cestu i avion sposoban za poletanje bez krila putem eVTOL tehnologije (električno vertikalno polijetanje i sletanje). Na zemlji, Model A vozi poput običnog električnog automobila, zahvaljujući četiri mala motora u svakom od točkova. Ali i vozačevo mjesto također je okruženo snažnim propelerskim vijcima koji pružaju dovoljno potiska za let pri krstarećoj brzini od 110 milja na sat (177 km/h).
Karbon-fiber mrežasta konstrukcija – dimenzija otprilike pet metara po dva metra – omogućava zraku da prolazi kroz automobil, dok istovremeno sigurno pokriva rotirajuće propelere.
Kompanija tvrdi da automobil ima dovoljno prostora za pilota i jednog putnika, te da ima domet od 200 milja (321 km) na zemlji i 110 milja (177 km) u zraku.
Ograničen broj
Gospodin Dukhovny tvrdi da je automobil, koji je namijenjen široj javnosti, relativno jednostavan za korištenje i da bi za njegovo učenje trebalo samo 15 minuta.
Model A Ultralight, koji će uskoro biti dostupan kupcima, pojednostavljena je prototipska verzija Alefovog vodećeg modela A letećeg automobila.
Cijeli automobil teži samo 385 kg (850 lbs), tako da se može klasifikovati kao ultralaki 'vozilo niske brzine' – pravna klasifikacija za mala električna vozila poput golf automobila. To znači da će automobil na javnim cestama biti ograničen na 25 milja na sat (40 km/h), iako može voziti brže.
Nakon što je 2023. primio certifikat o zračnoj sposobnosti od Federalne uprave za avijaciju (FAA), Alef Aeronautics se sada bliži realizaciji Modela A – više od decenije nakon osnivanja kompanije.
Kompanija navodi da je primila 3.500 prednarudžbi, čija je ukupna vrijednost veća od 800 miliona funti (917 miliona eura)
Međutim, ne očekujte da ćete uskoro vidjeti leteće automobile u stilu The Jetsonsa kako lete u vašoj blizini.
Alef Aeronautics kaže da će prvim kupcima biti dopušteno testirati leteće automobile samo pod 'vrlo kontrolisanim uslovima..
Kompanija dodaje da će svaki korisnik morati proći obuku o usklađenosti i održavanju prije nego što poleti.
Na sličan način, stvaranje svakog automobila uključuje robotsku, industrijsku i ručnu proizvodnju, uz rigorozno testiranje pojedinačnih dijelova i veliki broj testnih letova.
Gospodin Dukhovny je ranije rekao da želi oživjeti naučnu fantastiku i izgraditi 'pristupačan' leteći automobil, pri čemu će cijena vjerojatno biti bliža 25.000 funti (28 hiljada eura) kada se proizvodi u velikom obimu.
Na kraju, Aleph Aeronautics kaže da će proizvodni proces modela A pune veličine biti automatiziran, ali za sada se može proizvesti samo ograničen broj.