Retro-vikend/God of War: Osveta servirana smišljeno zbog koje trebate skinuti prašinu sa stare konzole

god of war<br>Digital Trends/

god of war
Digital Trends/

God of War je dobio mnogo pohvala za svoju kreativnost, vizualni stil i igračku mehaniku/Digital Trends
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

God of War je hack-and-slash akcijska igra objavljena 2005. godine za PlayStation 2. Razvila ju je Santa Monica Studio, a objavila Sony Computer Entertainment. God of War prati priču Kratosa, antiheroja inspiriranog grčkom mitologijom. Igra se uglavnom odvija u drevnoj Grčkoj i puna je mitoloških bića i legendi.

God of War je dobio mnogo pohvala za svoju kreativnost, vizualni stil i igračku mehaniku. Ova igra je postavila standard za kasnije igre u žanru hack-and-slash. Jedan od ključnih elemenata igre je njezin borbeni sustav. Kratos ima razna oružja i vještine koje može koristiti za poraz neprijatelja. Kombinacija borbe s oružjem, magijom i akrobacijama daje igračima osjećaj kontrole i moći.

Akcijski platformer

Gameplay u God of Waru 2005. godine je fokusiran na akcijsku borbu i platformerske elemente. Glavni protagonist Kratos ima širok raspon napada i oružja koja može koristiti, uključujući mač, dvostruki mač, buzdovan, čekić i plameni luk. Kroz igru, igrači mogu nadograditi oružja i moći, što im omogućuje da budu još snažniji u borbi.

Borba se odvija u realnom vremenu, a Kratos ima tri osnovna napada - brzi napad, snažni napad i skok napad. Ti se napadi mogu kombinirati u različitim kombinacijama kako bi se stvorili različiti napadi i comboi. Igrači mogu koristiti i magiju koja je dostupna Kratosu, a magija se napuni kad se prikupljaju plave kuglice rasute po igri.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Platformerski elementi u God of Waru uključuju preskakanje prepreka, puzanje po zidovima i rješavanje raznih zagonetki kako bi se napredovalo kroz igru. Platformski elementi su prilično izazovni i mogu biti frustrirajući, ali čine igru interesantnom i dinamičnom.

Tokom igre igrači se susreću s raznim vrstama neprijatelja, uključujući razna mitološke bića kao što su harpije, minotauri, Gorgone i kentauri. Svaki neprijatelj ima jedinstveni set napada i obrane, što igračima pruža dodatni izazov u borbi.

Bossevi u God of Waru su vrlo impresivni i izazovni. Svaki od njih ima jedinstveni set napada i obrana i igrači moraju tražiti način kako ih pobijediti. Borbe s bossevima su vrlo dinamične i intenzivne, a igrači moraju biti brzi i spretni kako bi preživjeli.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

God of War ima i različite razine težine koje igrači mogu odabrati, ovisno o njihovom iskustvu u igrama. Teža razina povećava snagu neprijatelja i smanjuje zdravlje Kratosa, čime se igra čini još izazovnijom.

U konačnici, gameplay u God of Waru je fokusiran na akciju, borbu i platformerske elemente. Igrači moraju biti brzi i spretni kako bi preživjeli u borbi i riješili razne zagonetke. Borbe s bossevima su vrlo dinamične i impresivne, a igrači se moraju suočiti s različitim vrstama neprijatelja.

Priča kao nosilac igre

Jedan od glavnih razloga zašto je God of War toliko popularan jest njezina priča. Kratos je uništen tokom početne sekvence igre, a igrač mora otkriti kako je došlo do toga i što Kratos mora učiniti da bi se iskupio. Priča se postupno otkriva kroz flashbackove i dijalog, a uskoro se otkriva da Kratos traži osvetu protiv grčkih bogova.

Kratos je nekada bio Aresov najvjerniji sljedbenik, ali nakon što je sudjelovao u pokolju koji je Ares izazvao, Kratos je shvatio da je bio izmanipuliran i odlučio se suprotstaviti svom bivšem gospodaru.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kroz igru, Kratos putuje Grčkom i susreće se s raznim bogovima i mitološkim bićima, uključujući Zeusa, Posejdona, Hada i Atenu. Svaki od njih pokušava iskoristiti Kratosa u svoje vlastite svrhe, ali Kratos se ne da manipulirati i nastavlja napredovati prema Aresovoj tvrđavi.

Nakon što Kratos porazi Aresa u epskoj borbi, on postaje novi bog rata, ali počinje ga mučiti njegova prošlost i zločini koje je počinio. Kratos se suočava s unutarnjom borbom i na kraju shvata da osveta nije rješenje za njegove probleme. Priča završava s Kratosom koji napušta Olimp i kreće u nove avanture.

Priča u God of Waru je epska i puna akcije i mitologije. Kratos je složen lik s tamnom prošlošću, a igrači prate njegovu borbu protiv bogova dok istovremeno otkrivaju njegove tajne. Iako se fokus igre nalazi na akciji, priča dodaje dubinu i kontekst Kratosovoj borbi i čini igru zanimljivom i emotivnom.

Igra koja rezonuje i danas

Iako God of War ima mnogo pozitivnih aspekata, ima i nekoliko negativnih. Na primjer, neke platformerske dijelove igre mogu biti previše teške, a igračima može biti frustrirajuće ponovno i ponovno pokušavati ih proći. Također, igra je prilično linearna, što može biti razočaravajuće za igrače koji žele više slobode u svojim igrama.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

God of War iz 2005. godine bio je igra koja je značajno revolucionirala akcijski žanr igara. Igra je bila jedna od prvih koja je uspjela spojiti akciju s pustolovinom i pričom, što je rezultiralo izvanrednom igračkom iskustvu.

Jedna od glavnih stvari koja je promijenila igračko iskustvo u God of Waru je korištenje kamere koja prati igrača u borbi. Ovo je bila prva igra koja je uspješno primijenila ovaj sustav, što je značilo da se igrači nisu morali brinuti o tome gdje se nalazi kamera dok su u borbi. Umjesto toga, kamera bi se sama prilagodila i pratila Kratosa, što je omogućilo brže i glatko kretanje tijekom borbi.

image

Bossevi u God of Waru su vrlo impresivni i izazovni/The Escapist

Druga značajna inovacija u igri bila je "Quick Time Event" (QTE) sistem. QTE sustav bio je novi način interakcije igrača s igrom i omogućio je dodatnu razinu akcije i adrenalina u borbi. Tokom borbe, igrači bi se suočili s različitim izazovima, poput sakaćenja neprijatelja, prelaska prepreka i izbjegavanja smrti, a sve bi to bilo riješeno korištenjem brzih reakcija igrača i pritiskom na određene tipke.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Kombinacija ovih inovacija i drugih elemenata igre stvorila je igračko iskustvo koje je bilo jedinstveno u tom trenutku, a koje je postavilo temelje za kasnije akcijske igre. God of War je bio jedna od najuticajnijih igara u žanru akcijskih igara i ostavio je dubok trag u industriji videoigara.

Kratosovo naslijeđe

God of War iz 2018. i kasniji nastavak Ragnarok iz 2022. godine donosi novu dimenziju u Kratosovu priču i predstavlja igračima zrelijeg i emocionalno složenijeg Kratosa koji se suočava s gubitkom i traumama svoje prošlosti.

God of War iz 2018. godine donosi potpuno novi sistem borbe, koji se razlikuje od sistema koji smo vidjeli u prethodnoj igri. Igrači sada mogu koristiti Kratosovu magiju i štit kako bi se borili protiv neprijatelja. Također, igra sada koristi dinamičku kameru koja prati igrača cijelo vrijeme, što omogućuje još veću kontrolu i brzinu u borbi.

Druga značajna razlika između dviju igara je priča. God of War iz 2018. godine predstavlja značajnu promjenu u odnosu na prethodne igre jer je više usmjerena na odnos između Kratosa i njegovog sina Atreusa. Kroz igru, igrači su svjedoci Kratosove transformacije u odnosu na njegovu obitelj i emocionalni razvoj od hladnog ratnika do oca i mentora. Priča u ovoj igri je puna zagonetki, tajni i neočekivanih preokreta, a igrači mogu doživjeti emocionalno ispunjavajuću priču koja će ih ostaviti zadivljenima.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/hRMX9Rzq1AA" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture; web-share" allowfullscreen></iframe>

Uspoređujući dvije igre, God of War iz 2018. godine je definitivno unaprijedila gameplay, priču i vizualnu prezentaciju u odnosu na prethodnu igru iz 2005. godine. To se najviše vidi u dubljoj karakterizaciji Kratosa i odnosu s njegovim sinom, te u višem stupnju kompleksnosti gameplay sustava.

Ipak, treba naglasiti da God of War iz 2005. godine ima svoje mjesto u historiji igara kao jedna od najinovativnijih i najuspješnijih akcijskih igara svih vremena.