Ogromna kazna za Apple: Italijanska agencija udara po tehnološkom gigantu

Apple logo/

Apple logo/

]ilustracijA
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Itali

Italijanska agencija za zaštitu konkurencije kaznila je Apple s 98,6 miliona eura (115 miliona dolara) zbog navodne zloupotrebe dominantnog položaja na tržištu mobilnih aplikacija.

Italijanska agencija za zaštitu konkurencije AGCM saopštila je da Appleova politika transparentnosti praćenja aplikacija (ATT) ograničava konkurenciju nametanjem nepoštenih uslova programerima aplikacija trećih strana.

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

 

 

 

Pravila ATT-a, uvedena 2021. godine, zahtijevaju od programera da dobiju eksplicitnu saglasnost korisnika za prikupljanje i povezivanje podataka u reklamne svrhe. Agencija je utvrdila da je Appleova implementacija prisilila programere da dva puta traže saglasnost za istu svrhu, što nije u skladu sa zahtjevima zakona o privatnosti. Saopštila je da je ovaj pristup dvostruke saglasnosti štetan za programere, oglašivače i reklamne platforme, jer ograničava prikupljanje i korištenje podataka bitnih za personalizovano oglašavanje.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

 

Dodali su da je politika nesrazmjerna navedenim ciljevima kompanije u vezi s privatnošću i da je Apple mogao postići isti nivo zaštite korisnika jednostepenim procesom saglasnosti.

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Istraga, provedena u koordinaciji s Evropskom komisijom, drugim nacionalnim tijelima za zaštitu konkurencije i talijanskom agencijom za zaštitu podataka, zaključila je da Apple ima superdominantan položaj na tržištu platformi koje isporučuju aplikacije korisnicima iOS-a.

 

 

Tijelo za zaštitu konkurencije presudilo je da je kompanija prekršila Član 102 Ugovora o funkcioniranju Evropske unije, koji zabranjuje zloupotrebu dominantnog položaja na tržištu.

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

Apple, koji distribuira aplikacije globalno putem svoje App Store trgovine, prethodno je branio pravila ATT-a kao ključnu mjeru za zaštitu privatnosti korisnika.

 

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja