Musk priznao da ''samovozeća'' vozila možda nikad neće biti potpuno autonomna uprkos nadogradnjama

Teslas Cybertruck/

Teslas Cybertruck/

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nakon dugogodišnjih obećanja o potpunoj autonomiji svojih vozila, Elon Musk, izvršni direktor kompanije Tesla, konačno je priznao da većina Tesla automobila na cestama vjerovatno neće biti u stanju voziti bez nadzora, iako su mnogi kupci platili dodatnu opremu za tu svrhu.

Trenutna generacija Tesla vozila koristi HW3 kompjutere, tehnologiju koja je u upotrebi od 2019. godine. Kupci s prethodnim HW2 hardverom morali su platiti dodatnih 1.000 dolara za nadogradnju kako bi omogućili nadzor nad vozilom kroz “Full Self-Driving” (FSD) softver. Međutim, prema Musku, potpuno autonomna vožnja možda će zahtijevati potpuno novu hardversku nadogradnju.

"HW4 ima nekoliko puta veće mogućnosti u odnosu na HW3," rekao je Musk tokom razgovora s investitorima nakon objave finansijskih rezultata Tesle za treći kvartal. "Mnogo je lakše implementirati funkcionalnosti na HW4 nego prilagoditi sve na HW3."

Musk je dodao da postoji mogućnost da HW3 ne dostigne nivo sigurnosti potreban za vožnju bez nadzora. Drugim riječima, sva obećanja da će vozila uskoro biti sposobna za potpuno autonomnu vožnju možda su bila prenaglašena očekivanja koja se neće ostvariti.

Ipak, Musk je obećao da će postojećim korisnicima koji su platili FSD paket, koji trenutno košta oko 8.000 dolara, biti omogućena besplatna nadogradnja na HW4. “Sistem smo dizajnirali tako da se može nadograditi — jednostavno zamijenimo računar, kamere su već prilagođene,” izjavio je Musk.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Međutim, kako navodi portal Electrek, postoji ozbiljna mogućnost da to neće biti tako jednostavno jer HW4 koristi drugačije kamere i naponske priključke, a oblik novog kompjutera mogao bi se teško uklopiti u postojeća HW3 vozila. Musk je sam priznao da “zapravo ne znamo odgovor” na pitanje da li je HW3 zaista nadogradiv.

Ova neizvjesnost ukazuje na problem koji Tesla već dugo prati – hoće li trenutni hardver zaista biti dovoljan za postizanje potpuno autonomne vožnje ili će biti potrebna još jedna nadogradnja. Na događaju "We, Robot" ranije ovog mjeseca, Musk je ponovo obećao da će "FSD bez nadzora" biti dostupan već sljedeće godine u Teksasu i Kaliforniji, počevši s modelima Model 3 i Model Y.

Međutim, puštanje ovog softvera na javnim putevima suočit će se s velikim regulatornim preprekama, posebno jer Tesla koristi isključivo kamere umjesto LIDAR-a, što konkurencija koristi za preciznije mapiranje okoline. Kritičari već dugo tvrde da je to značajan nedostatak Tesline autonomne tehnologije.

Iako Musk već godinama obećava da će Tesla vozila voziti potpuno autonomno, FSD je i dalje suočen s problemima, od bliskih sudara do ozbiljnih nesreća. I dok Tesla nastavlja da podiže očekivanja, čini se da je potpuno autonomna vožnja, za sada, i dalje daleko od stvarnosti.