''Kiks'' iPhone-a 16: Ne prodaje se onako kako su u Apple-u zamišljali
Apple je polagao velike nade u nove funkcije umjetne inteligencije kako bi iPhone 16 postigao ogroman uspjeh, ali prednarudžbe ukazuju na nešto slabiji početak od očekivanog.
Nakon nekoliko godina slabijih prodaja iPhonea, Apple je trebao da ovaj model bude hit. Nekadašnji entuzijazam lojalnih kupaca, koji su gotovo svake godine mijenjali uređaj, odavno je splasnuo, a kompanija nije ponudila značajniji razlog za nadogradnju od dodavanja 5G tehnologije u iPhone 12. Nadajući se da će novi softverski dodaci, uključujući funkcije umjetne inteligencije, privući potrošače, Apple je organizovao nekoliko značajnih promocija, no reakcija tržišta je, barem zasad, suzdržana.
Prema procjenama Ming-Chi Kuo-a, analitičara iz TF International Securitiesa, Apple je u prvom vikendu prednarudžbi prodao oko 37 miliona jedinica, što je pad od preko 12% u odnosu na isti period prošle godine. Posebno zabrinjavajući je pad potražnje za skupljim modelima iPhone 16 Pro, dok su osnovni modeli iPhone 16 i iPhone 16 Plus zabilježili blagi rast u odnosu na prošlogodišnje izdanje.
I drugi analitičari, poput Dana Ivesa iz Wedbusha, koji procjenjuje prednarudžbe na oko 40 miliona jedinica, slažu se da je početak nešto slabiji. Glavna briga stručnjaka je što sve više kupaca preferira povoljnije modele, što bi moglo utjecati na prosječnu prodajnu cijenu i ukupni prihod od prodaje iPhonea.
Prema Kuo-u, Apple je prodao 9,8 miliona iPhone 16 Pro i 17,1 milion iPhone 16 Pro Max modela u prvom vikendu, što predstavlja pad od 27% i 16% u odnosu na prošlu godinu. S druge strane, prodaja osnovnih modela pokazuje blagi porast.
Analitičar Angelo Zino iz CFRA Research ističe da su osnovni modeli postali previše konkurentni. "Ovo je u suštini ciklus softverskih nadogradnji, a zabrinjavajuće je što je veći broj kupaca odabrao jeftinije modele," kaže Zino.
Kratke isporuke za iPhone 16 Pro modele također zabrinjavaju. Kupci su čekali 1-2 sedmice za iPhone 16 Pro, dok je za prošlogodišnji iPhone 15 to čekanje trajalo 3-4 sedmice, što sugerira nižu potražnju za skupljim uređajima. Appleove AI funkcije još uvijek nisu dostupne na uređajima i bit će uvedene kroz nadogradnju u sljedećem mjesecu, što dodatno može otežati privlačenje novih kupaca.
Ipak, neki analitičari smatraju da je kraće vrijeme isporuke možda dobar znak, ukazujući na to da je Apple unaprijedio svoj lanac snabdijevanja i ubrzao proizvodnju. Također, prodaja kod pojedinih operatera, poput T-Mobilea, nadmašuje prošlogodišnje rezultate.
Apple će zvanične podatke o prodaji predstaviti tek narednog mjeseca, no većina stručnjaka vjeruje da će iPhone 16 ipak uspjeti, naročito tokom predstojeće praznične sezone, koja je ključna za kompaniju.