Da li će firma koja je napravila TikTok generativnom AI ''ubiti'' i matematiku u školama?
ChatGPT je već napravio velike promjene u učionicama i promijenio način na koji nastavnici pristupaju zadacima iz pisanja otkako je OpenAI javno predstavio generativni AI chatbot krajem 2022. godine. Školski administratori su se ubrzano trudili da otkriju eseje generisane pomoću AI-a, dok su studenti pokušavali da pronađu načine da prikriju svoje sintetičke radove. Međutim, fokusiranjem na zadatke iz pisanja, nastavnici su propustili još jedan značajan pomak: upotrebu AI-a za rješavanje matematičkih zadataka.
Trenutno srednjoškolci i studenti na fakultetima širom planete koriste besplatne aplikacije za pametne telefone koje pomažu u rješavanju matematičkih zadataka pomoću generativnog AI-a. Jedna od najpopularnijih aplikacija na kampusima trenutno je Gauth, koja ima milionska preuzimanja. Ona je u vlasništvu ByteDance-a, koji je takođe matična kompanija TikToka.
Gauth je prvi put lansiran 2019. godine s primarnim fokusom na matematiku, ali je ubrzo proširen i na druge predmete kao što su hemija i fizika. Postao je vrlo relevantan i našao se pri vrhu liste preuzimanja aplikacija u obrazovnoj kategoriji ranije ove godine. Studenti ga očigledno vole, s obzirom na to da ima veliki broj pozitivnih recenzija i ocjenu 4.8 na Apple App Store-u i Google Play Store-u.
Sve što studenti treba da urade nakon preuzimanja aplikacije jeste da usmjere svoj pametni telefon na problem iz zadatka, bilo da je odštampan ili rukom napisan, i da se pobrinu da su svi relevantni podaci unutar slike. Zatim, AI model Gauth-a generiše detaljan vodič, često sa tačnim odgovorom.
Na osnovu testiranja uzoraka zadataka iz algebre i geometrije na srednjoškolskoj razini, AI alat Gauth-a nije postigao rezultate na nivou ''A+'', naročito je imao poteškoća s nekim zadacima koji uključuju grafiku. Performanse su bile dovoljne za prolaznu ocjenu ''B'' ili visoki ''C''. Nije savršen, ali je dovoljno dobar za studente koji bi radije provodili svoje slobodno vreme baveći se nečim drugim.
Aplikacija se teže nosi s složenijim matematičkim problemima, poput onih iz Kalkulusa 2, pa studenti koji su dalje u svom obrazovanju mogu pronaći manju korisnost u trenutnoj generaciji AI aplikacija za domaće zadatke.
Iako generativni AI alati, s osnovom u obradama prirodnog jezika, poznati su po tome što često ne pružaju tačne odgovore na složene matematičke jednačine, istraživači rade na poboljšanju AI sposobnosti u ovom sektoru. Možda će buduće verzije AI-a biti bolje u rješavanju matematičkih problema.
Gauth se pozicionira kao kompanija koja koristi AI za „savršavanje vaših domaćih zadataka“ i pomoć u teškim problemima, a ne kao sredstvo za prevaru. Kompanija uključuje „Časni kodeks“ na svojoj web stranici koji diktira pravilnu upotrebu. „Odolite iskušenju da koristite Gauth na način koji je suprotan vašim vrijednostima ili očekivanjima škole,“ piše na njihovoj web stranici. Dakle, Gauth implicitno priznaje da studenti mogu koristiti aplikaciju za više od povremenih problema i želi da se obavežu da će se ponašati u skladu sa pravilima.
Iako je lako fokusirati se na ograničenja Gauth-a, milioni studenata sada imaju besplatnu aplikaciju u svojim telefonima koja može brzo pomoći u rješavanju različitih matematičkih problema s pristojnom tačnošću. Ovo bi bilo gotovo nezamislivo za studente od prije nekoliko godina.
Moguće je da Gauth promoviše pristup dostupnom obrazovanju za studente koji nemaju pristup kvalitetnom obrazovanju ili onima koji procesuiraju informacije sporije od tempa nastavnog plana. Ovo je perspektiva koju dijele zagovornici korištenja AI alata u učionici, piše Wired.com.