Žele potpunu dominaciju: Toyota razvija novu generaciju benzinskih motora
Toyota razvija novu generaciju benzinskih motora koji će biti snažniji i ekonomičniji od motora u današnjim modelima.
Najveća promjena biće veličina motora - biće znatno kompaktniji nego danas, što će omogućiti Toyota dizajnerima da smanje motorni prostor kako bi automobilima dali vitkiju siluetu i manji otpor zraka.
Ove godine biće prikazan novi 2,0-litarski motor sa turbopunjačem, a prvo će završiti u sportskom automobilu sa centaralnim motorom. Kasnije će uslijediti više varijanti, uključujući 1,5-litarski trocilindarski motor sa ili bez turbo punjača.
Nova generacija motora može se, naravno, kombinovati sa električnim pogonom u Toyotinim hibridnim modelima, a moći će i da radi na sintetički benzin ili vodonik, prenosi Revijahak.
Tržište hibridnih automobila naglo je poraslo i to je jedan od razloga zašto Toyota sada razvija i nove motore za svoje hibridne modele. Broj novoregistrovanih hibridnih automobila porastao je za više od 20% u EU prošle godine u odnosu na 2023, prema podacima industrijskog udruženja ACEA.
Inače, Toyota još nije objavila potpune prodajne rezultate za 2024. godinu, ali već ima razlog za slavlje. Zaključno sa novembrom je globalno prodala 9.857.938 vozila.
Ovaj broj uključuje i automobile koje su prodale njene podružnice Lexus, Daihatsu i Hino.
Sa druge strane, ove nedjelje, Volkswagen grupa objavila je svoje kompletne prodajne rezultate za 2024, tokom koje su isporuke ovog auto-giganta smanjene za 2,3% na 9.239.500 automobila i kamiona.
Čak i bez uračunavanja prodaje za decembar, koja još nije objavljena, Toyota već ima značajnu prednost od 618.438 vozila u odnosu na Volkswagen grupu.
Ovo je peta godina zaredom da je japanski gigant najveći svjetski proizvođač automobila, i to uprkos padu prodaje od 3,6% između januara i novembra u poređenju sa istim periodom 2023. godine.
Iako su Toyotini napori u oblasti električnih vozila imali problematičan početak, njena ogromna ponuda automobila sa motorima na unutrašnje sagorjevanje, uključujući hibride, omogućila je kompaniji da dospije u svaki kutak svijeta.