Stotine Porschea u Rusiji se iznenada pokvarilo: Otkriven uzrok
Snalažljivi ruski vlasnici Porschea navodno su već pronašli načine kako zaobići problem
Stotine vlasnika Porschea širom Rusije su početkom decembra ostali zatečeni kada su njihovi skupocjeni automobili iznenada postali neupotrebljivi, što je potaknulo nagađanja o masovnom hakerskom napadu. Ipak, njemački proizvođač automobila tvrdi da je problem tehničke prirode i da su vozila sigurna, piše The Register.
Gubitak signala aktivirao blokadu
Prema izvještajima, lokalni lanac autosalona Rolf za sve je okrivio gubitak satelitske veze s njihovim sistemima za praćenje vozila (VTS). Zbog prekida signala, sistem je automatski zaključio da je u toku pokušaj krađe i aktivirao imobilizator motora, piše Index.
Sjedište Porschea nije moglo pomoći u dijagnosticiranju problema, budući da takve sisteme obično vode lokalne podružnice ili mreže zastupnika. Situaciju dodatno komplicira činjenica da je Porsche, nakon ruske invazije na Ukrajinu i uvedenih sankcija, prekinuo izvoz i pružanje postprodajnih usluga u Rusiji.
Porsche: Kibernetička sigurnost je ključna
U izjavi za The Register, glasnogovornik Porschea rekao je da se ne radi o hakerskom napadu te potvrdio da nijedno drugo tržište nije pogođeno ovim problemom.
PROČITAJTE JOŠ Kia Seltos stiže u Evropu: Novi SUV između Nira i Sportagea
“Kibernetička sigurnost naših vozila centralna je briga za Porsche”, poručili su. “Zaštita od kibernetičkih napada osigurana je sveobuhvatnim sigurnosnim procesima i tehničkim mjerama tokom cijelog životnog ciklusa naših vozila. Mjere uključuju, između ostalog, sigurna ažuriranja softvera, zaštićene komunikacijske kanale i redovna sigurnosna testiranja za rano otkrivanje sumnjivih aktivnosti.”
“Nema naznaka o hakerskom napadu”
Iako se isprva sumnjalo na kibernetički napad, stručnjaci za sigurnost su skeptični. Cian Heasley, glavni konsultant u Acumen Cyberu, smatra da bi haktivistička grupa tehnički mogla izvesti ovakav napad, ali napominje da nema naznaka da se to dogodilo.
“Da je ovo bio koordinirani kibernetički napad, očekivao bih da bi jedna od većih pro-ukrajinskih grupa do sada preuzela odgovornost za ovaj napad i objavila nekakav dokaz, slično onome što smo vidjeli kada je ruska aviokompanija Aeroflot napadnuta u julu ove godine.”
Rik Ferguson, potpredsjednik za sigurnosnu inteligenciju u Forescoutu, objašnjava da moderni imobilizatori ovise o stalnom “signalu otkucaja povjerenja” sa servera ili satelita. “Izvana, namjerni hakerski napad i nenamjerno gašenje pozadinskog sistema mogu izgledati gotovo identično: usluga praćenja nestaje, automobil to tumači kao krađu, a imobilizator se aktivira”, ističe Ferguson.
On dodaje kako automobili visoke klase ovise o dugom lancu usluga – od oblaka i satelitskih operatera do regionalnih partnera – koji je van kontrole vlasnika. Prekid tog lanca, bilo zbog sankcija, tehničke pogreške ili napada, pretvara automobil vrijedan stotine hiljada eura u skupi ukras.
Snalažljivi ruski vlasnici navodno su već pronašli načine kako zaobići problem, od isključivanja i ponovnog pokretanja VTS sistema, njegovog potpunog uklanjanja, pa do odspajanja akumulatora na deset sati, što je, čini se, pomoglo samo u nekim slučajevima.