Šta se desi kad Teslu ostavite šest mjeseci bez punjenja

Tesla auto/
Tesla
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Njihov Model S 90D iz 2017. godine stajao je na parkingu pola godine bez priključivanja na punjač. Prvi korak - jednostavno ga priključiti i napuniti - pokazao se nemogućim

 

 

 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Šta se desi kada električni automobil, konkretno Tesla Model S, ostavite bez punjenja punih šest mjeseci? Odgovor na to pitanje odlučili su potražiti youtuberi s kanala “Autoalex v2”, a njihov se eksperiment pretvorio u pravu noćnu moru. 

Pokazalo se da dugo stajanje i potpuno ispražnjena baterija donose izazove kakve vlasnici benzinaca i dizelaša ne mogu ni zamisliti.

Njihov Model S 90D iz 2017. godine stajao je na parkingu pola godine bez priključivanja na punjač. Prvi korak – jednostavno ga priključiti i napuniti – pokazao se nemogućim. 

Automobil uopće nije prepoznavao da je spojen na izvor struje i odbijao je punjenje. Problem je ležao u 12-voltnom akumulatoru, koji napaja ključne sisteme vozila, a koji je također bio potpuno prazan. Bez njega, automobil se nije mogao ni otključati.

Tesla za ovakve situacije ima mehaničko otključavanje prednje haube putem sajli smještenih u blatobranima. Međutim, nakon šest mjeseci stajanja, sajle su toliko zahrđale da su pukle pri prvom pokušaju povlačenja.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Ni poziv Teslinoj službi za pomoć nije urodio plodom

U tom trenutku više ništa nije funkcioniralo, a ni poziv Teslinoj službi za pomoć nije urodio plodom, preporučili su im odvoz automobila u servis. 

Youtuberi su se na kraju morali poslužiti silom, odignuvši haubu tek toliko da šarafcigerom mogu osloboditi bravu.

Nakon što su napokon uspjeli zamijeniti 12-voltni akumulator, pojavio se novi niz problema. Unutrašnjost automobila zahvatila je plijesan, a zasloni su i dalje ostali crni. Što je još gore, električna parkirna kočnica bila je aktivirana i nije se mogla otpustiti.

Jedino rješenje bilo je postaviti automobil na posebne točkove i odgurati ga do punionice u susjednoj firmi. 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Tek tada su stigle dobre vijesti: čim je kabal spojen, Tesla je počeo primati struju. Nakon što se punio cijelu noć, parking kočnica je konačno popustila.

 

 

Iako se automobil punio, zasloni su i dalje bili beživotni. Rješenje je bilo neobično: ponovno su odspojili 12-voltni akumulator i ostavili ga tako sedam dana. 

 

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

 

Nakon što su ga opet spojili, oba su se ekrana napokon upalila i otkrila pravo stanje vozila. Automobil je prijavljivao dvije greške: kvar na sistemu za nadzor pritiska u gumama i potrebu za zamjenom osigurača baterije.

 

 

Iako je malo vjerovatno da će vlasnici svoje električne automobile ostaviti bez punjenja ovako dugo, ovaj eksperiment pokazuje da je trud potreban za oživljavanje potpuno ispražnjene Tesle neusporedivo veći nego kod klasičnog automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem koji je dugo stajao.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja