Odlazak legende: Volkswagen prestaje proizvoditi svoj čuveni model u Evropi

epa09098490 A view of a Volkswagen logo on a car inside one of the car towers at the Volkswagen Autostadt Wolfsburg, in Wolfsburg, Germany, 26 March 2021. German car maker Volkswagen starts the delivery of its new ID.4 electric car in Germany. EPA/FOCKE STRANGMANN/Focke Strangmann
Polo se u Evropi proizvodio od 1975. godine/Ilustracija/EPA
Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Nakon 40 godina, Volkswagen je prekinuo proizvodnju Pola u fabrici u Pamploni, u Španiji. Od sada će Polo za evropsko tržište dolaziti iz Južnoafričke Republike. Pamplonska fabrika će biti renovirana za proizvodnju električnih vozila. Proizvodnja Pola u Španiji završena je u julu 2023., s 8,4 miliona proizvedenih primjeraka. Proizvodnja SUV-ova T-Cross i Taigo će se nastaviti, dok se fabrika priprema za nove električne modele, uključujući VW ID.2 i Škodu Epiq.

Španski objekat biće renoviran narednih mjeseci, pripremajući se za proizvodnju dva nova električna vozila.

Prodaja Pola je opala posljednjih godina, ali on ostaje važno vozilo za brend. U prvih osam mjeseci ove godine prodato je nešto više od 90.000 primjeraka, što je dovoljno da obezbijedi veoma dobro osmo mjesto među najprodavanijim automobilima u Evropi.

Proizvodnja Pola prve generacije počela je 1975. godine, a u Pamploni je Polo počeo da se sklapa 1984. godine. Proizvodnja je zvanično okončana u julu ove godine, kada je sa trake sišao posljednji primjerak u plavoj boji sa Stile paketom opreme i 95 KS.

Za nešto više od 40 godina u Španiji je proizvedeno čak 8,4 miliona Polo modela. Međutim, nakon pada prodaje i porasta popularnosti VW-ovih SUV-ova, VW je odlučio da je fabrika u Južnoj Africi dovoljna za Polo i da će fabriku u Pamploni prenamijeniti za neke nove modele.

Nastavak vijesti ispod promo sadržaja

Pored Pola, VW je u ovoj fabrici proizvodio popularne terence T-Cross i Taigo, čija će proizvodnja biti nastavljena dok se drugi dio fabrike priprema za proizvodnju novih električnih modela. Riječ je o SUV verziji budućeg malog Volkswagen ID.2 i srodne Škode Epiq, a oba modela tek treba da budu predstavljena.

Oba modela će koristiti skraćenu verziju poznate MEB platforme. Još dva važna modela za VW grupu proizvodiće se u drugoj fabrici u Španiji. Naime, proizvodnja novog Volkswagen ID.2 i Cupra Raval trebalo bi da počne sljedeće godine u Seat-ovoj fabrici u Martorelu.