Odlazak legende: Volkswagen prestaje proizvoditi svoj čuveni model u Evropi
Nakon 40 godina, Volkswagen je prekinuo proizvodnju Pola u fabrici u Pamploni, u Španiji. Od sada će Polo za evropsko tržište dolaziti iz Južnoafričke Republike. Pamplonska fabrika će biti renovirana za proizvodnju električnih vozila. Proizvodnja Pola u Španiji završena je u julu 2023., s 8,4 miliona proizvedenih primjeraka. Proizvodnja SUV-ova T-Cross i Taigo će se nastaviti, dok se fabrika priprema za nove električne modele, uključujući VW ID.2 i Škodu Epiq.
Španski objekat biće renoviran narednih mjeseci, pripremajući se za proizvodnju dva nova električna vozila.
Prodaja Pola je opala posljednjih godina, ali on ostaje važno vozilo za brend. U prvih osam mjeseci ove godine prodato je nešto više od 90.000 primjeraka, što je dovoljno da obezbijedi veoma dobro osmo mjesto među najprodavanijim automobilima u Evropi.
Proizvodnja Pola prve generacije počela je 1975. godine, a u Pamploni je Polo počeo da se sklapa 1984. godine. Proizvodnja je zvanično okončana u julu ove godine, kada je sa trake sišao posljednji primjerak u plavoj boji sa Stile paketom opreme i 95 KS.
Za nešto više od 40 godina u Španiji je proizvedeno čak 8,4 miliona Polo modela. Međutim, nakon pada prodaje i porasta popularnosti VW-ovih SUV-ova, VW je odlučio da je fabrika u Južnoj Africi dovoljna za Polo i da će fabriku u Pamploni prenamijeniti za neke nove modele.
Pored Pola, VW je u ovoj fabrici proizvodio popularne terence T-Cross i Taigo, čija će proizvodnja biti nastavljena dok se drugi dio fabrike priprema za proizvodnju novih električnih modela. Riječ je o SUV verziji budućeg malog Volkswagen ID.2 i srodne Škode Epiq, a oba modela tek treba da budu predstavljena.
Oba modela će koristiti skraćenu verziju poznate MEB platforme. Još dva važna modela za VW grupu proizvodiće se u drugoj fabrici u Španiji. Naime, proizvodnja novog Volkswagen ID.2 i Cupra Raval trebalo bi da počne sljedeće godine u Seat-ovoj fabrici u Martorelu.