Kina i EU ponovo pregovaraju o minimalnoj cijeni za kineska električna vozila
Kinesko ministarstvo trgovine saopćilo je u četvrtak da su pregovori s Europskom unijom o planu minimalne cijene za električna vozila proizvedena u Kini ponovo pokrenuti i da će se nastaviti i sljedeće sedmice, uz poruku Briselu da ne vodi odvojene razgovore direktno s proizvođačima.
Do razgovora dolazi nakon što je blok od 27 članica u oktobru 2024. odobrio uvođenje carina do 45,3%, po pokretanju istrage Europske komisije o mogućem subvencioniranju kineskih proizvođača EV vozila koje bi moglo dovesti do prezasićenja europskog tržišta.
Kina odbacuje optužbe o subvencijama i tvrdi da su njeni proizvođači jednostavno konkurentniji od europskih, dok Peking intenzivno lobira da EU prihvati model minimalne cijene umjesto carina. Analitičari ocjenjuju da je EU ključno izvozno tržište za kineske proizvođače, čije su marže na domaćem tržištu pod snažnim pritiskom zbog cjenovnih ratova i deflacije.
“Kina pozdravlja obnovljenu posvećenost EU ponovnom pokretanju pregovora o cjenovnom sporazumu i cijeni njihov povratak dijalogu kao metodi rješavanja razlika", izjavio je glasnogovornik ministarstva He Yadong na redovnoj konferenciji za medije. Dodao je da su razgovori već održani ovih dana te da će se nastaviti naredne sedmice, bez otkrivanja dodatnih detalja, navodi Reuters.
Raniji europski sporazumi o minimalnoj cijeni uglavnom su se primjenjivali na homogenu robu, a ne na složene proizvode poput automobila. Europska komisija ranije je saopćila da smatra da jedinstvena minimalna cijena ne bi bila dovoljna da spriječi štetu izazvanu subvencijama kineskim proizvođačima.