Kia Seltos stiže u Evropu: Novi SUV između Nira i Sportagea
Kia nastavlja s velikim osvježenjima i novostima u ponudi. Najnoviji model do sada je bio praktično nepoznat široj evropskoj publici
Kia je zvanično predstavila drugu generaciju Seltosa: Riječ je o izuzetno popularnom globalnom SUV-u, koji će prvi put biti dostupan kupcima u Ujedinjenom Kraljevstvu i Evropi tokom naredne godine. Ovaj model pozicioniran je kao direktni konkurent Volkswagenovom T-Rocu.
Ekspresivan i robustan
Kia nastavlja s velikim osvježenjima i novostima u ponudi. Najnoviji model do sada je bio praktično nepoznat široj evropskoj publici. Međutim, Korejci očigledno smatraju da je ovo pravi trenutak za njegov dolazak na Stari kontinent. Dimenzijama smješten između modela Niro i Sportage, novi Seltos opisan je kao „ekspresivna“ alternativa najprodavanijem Sportageu.
Njegov „lifestyle“ karakter naglašen je nizom upečatljivih boja, poput ledeno zelene (Iceberg Green) i magma crvene (Magma Red). Dizajniran je s robusnim elementima, uključujući zaštitne ploče podvozja. Nudi se i s pogonom na sve točkove, uz multi-link zadnji ovjes i posebne režime vožnje za teren.
Motori za globalna tržišta
Seltos je postavljen na K3 platformu, koju dijeli s modelima Niro i Kona. Ponuda motora uključuje 2,0-litarski benzinski motor sa 149 KS, te 1,6-litarski turbobenzinac u dvije verzije: sa 180 KS i ručnim mjenjačem te sa 193 KS i osmostepenim automatskim mjenjačem.
Iz Kije su potvrdili da hibridna varijanta stiže 2026. godine.Očekuje se da će koristiti pogonski sklop sličan onom iz Nira, koji kombinuje 1,6-litarski motor i elektromotor za ukupno oko 140 KS. Iako Kia navodi da ove opcije „zadovoljavaju različite potrebe kupaca na globalnim tržištima“, malo je vjerovatno da će atmosferski benzinac stići u Evropu zbog strogih emisijskih normi.
Bogata oprema za Evropu
Dolazak Seltosa u Evropu dio je Kijinih nastojanja da proširi globalnu popularnost ovog SUV-a. Zbog zahtjeva evropskih kupaca za bogatijom opremom, Seltos će standardno dolaziti s 12,3-inčnim infotainment ekranom, panoramskim krovom, head-up displejem i zadnjim sjedištima s mogućnošću podešavanja nagiba.
Uz to, nudi gepek zapremine 536 litara. Prva generacija, predstavljena 2019. godine, postala je jedan od najprodavanijih Kijinih modela u svijetu, posebno u Indiji i Meksik. Međutim, nikada nije bila ponuđena u Evropi. Razlog je što nije ispunjavala stroge sigurnosne i emisijske propise.
Strateški važan model
Izvršni direktor Ho Sung Song istakao je da je Seltos „jedan od strateški najvažnijih Kijinih automobila globalno, poput Sportagea“, koji je samo u 2025. godini prodan u više od pola miliona primjeraka. Song je dodao da upravo uspjeh Sportagea otvara vrata za Seltos u Evropi, gdje marka cilja na prodaju od oko 60.000 primjeraka godišnje.
Oglas
Na pitanje o mogućem preklapanju prodaje, Song je rekao da je Niro primarno razvijan za štedljivost i hibridne opcije, dok će Seltos nuditi „pravi SUV dojam“, pa očekuje da će imati donekle drugačiju ciljnu skupinu. Dodao je i da Seltos i Sportage pripadaju različitim segmentima, te da ne očekuje kanibalizaciju prodaje između ta dva modela.
Tačan datum dolaska na tržište i cijene još nisu objavljeni. Prema najavama, model bi u regionu mogao biti dostupan tokom proljeća 2026. godine, a početna cijena se očekuje oko 30.000 eura, slično kao kod Nira i Sportagea.