Još ne lete, ali automobili počinju ličiti na avione: Uvodi se nova obaveza za vozila
Crna kutija obavezna je za sva nova vozila od početka jula u Evropskoj uniji. Predstavnik Privredne komore FBiH, sektor autoindustrije Armin Hodžić, objasnio zbog čega je ona bitna i šta podrazumijeva.
- To je jedan od sistema, koji po uzoru na avion, bilježi konstanto određene parametre vožnje, kako tehničke i dinamičke, tako i sigurnosne sisteme. U slučaju nezgode, biće u mogućnosti da se po dešavanju nezgode i neposredno nakon dešavanja nezgode, očitaju svi podaci kako bi se analizirala ta nesreća, i sa aspekta i tehničkih uslova na cesti i sa aspekta sigurnosni uslova na cesti prije same nesreće, pojasnio je Hodžić u izjavi za N1.
To je na snazi, podsjeća Hodžić, već od 4. jula ove godine, kada je počeo sa implementacijom drugi dio odredbe evropske direktive o sigurnosti u saobraćaju i u vozilima.
Crna kutija je u principu, pojašnjava, uređaj koji vrši snimanje svih senzora očitanja, kako u vozilu tako i toga što vozilo snima preko svojih senzora.
- Ne očekujem da će to biti neko veliko uzdrmanje tržišta, kako je sa ugradnjom litijumskih baterija. To je poznata tehnologija, bitan koncept da se koristi u automobilima. Biće velika potražnja, sa aspekta zato što je automobilska industrija puno veći konzument. Biće potrebno da se za određeni period lanci dobavljača uvežu, istaknuo je Hodžić.
Sugovornik N1 je govorio o novim tehnologijama u automobilima i onome što nas očekuje u budućnosti.
Prije svega, navodi Hodžić, to su tehnologije koje su vezane za brzinu vožnje, inteligentni sistemi održavanja brzine, adaptivni tempomati, to su sistemi koji kontolišu umor i iscrpljenost vozača, sistemi i pomoći parkiranja, sistemi za kočenje u slučaju nužde, da se i ostale vozače upozori, svjetlosno ili zvučno… To su i sistemi koji zadržavaju vozilo u okviru saobraćajnih traka, sistemi koji sprječavaju da osobe u alkoholiziranom stanju počnu upravljati vozilom. Ovakav sistem već postoji i implementirano je na nordijskim brendovima vozila.