Ford vraća fiestu
Ford vraća fiestu i to je omogućeno novom, dalekosežnom saradnjom između Forda i Renaulta, koja je sada i zvanično potvrđena.
Konkretno, Ford najavljuje dva nova električna vozila, od kojih se prvo očekuje da će stići u prodajne salone početkom 2028. godine.
Električna Fiesta bi mogla biti bazirana na R5 E-Tech
Renault će Fordu dati pristup svojoj električnoj platformi Ampere, koja je takođe osnova za renault 5, renault 4, alpine A290 i nadolazeći twingo. Ford će takođe imati pristup tehnologiji baterija i motora. Ovo otvara potpuno nove mogućnosti za Ford Evrope u evropskom segmentu malih automobila, iz kojeg se praktično povukao posljednjih godina.
“Renault Grupa s ponosom najavljuje novu stratešku saradnju s Fordom. Ovo partnerstvo pokazuje snagu naše kombinovane stručnosti i konkurentnosti u Evropi”, rekao François Provost, izvršni direktor Renault Grupe.
Prema Fordu, oba nova modela će “biti dizajnirana od strane Forda i razvijena s Renault Grupom”.
Ford dalje obećava da će automobile karakterizovati “prepoznatljiva dinamika vožnje, autentičan Fordov DNK i intuitivno korisničko iskustvo”. Neće se proizvoditi u Njemačkoj, već u fabrici Renault Grupe u sjevernoj Francuskoj.
Izvršni direktor Forda, Džim Farli, izričito pozdravlja partnerstvo: “Kombinujemo Renaultovu industrijsku snagu i EV tehnologiju s Fordovim kultnim dizajnom i našom posvećenošću dinamici vožnje.”
Šta ovo tehnički znači za novu fiestu?
Platforma “Ampere Small” renaulta 5 daje jasne naznake onoga što bi električna fiesta mogla ponuditi. R5 dolazi s baterijom od 40 ili 52 kWh; veća baterija postiže WLTP domet do 410 kilometara. Snažniji motor od 150 KS ubrzava do 100 km/h za glatkih osam sekundi.
Moguće je da bi saradnja mogla utrti put novoj fiesti ST kao sportskoj varijanti. Osnova bi bio alpine A290, koji u svojoj vrhunskoj verziji šalje 218 KS na prednju osovinu – uz revidiranu geometriju, širi trag točkova i sportski podešen ovjes. Novi, takođe potpuno električni, nissan micra, koji je na tržištu već nekoliko mjeseci, pokazuje kako bi mogao izgledati brat R5, posebno u svojoj unutrašnjosti, koja je uveliko inspirisana R5.
Zašto Fordu očajnički treba povratak fieste
Fordu bi svakako dobro došao povratak fieste, jer je kompanija pod pritiskom u Evropi. Njegov tržišni udio se smanjuje, a povećanje proizvodnje električnih vozila je u zastoju – posebno u fabrici u Kelnu, gdje je fiesta silazila s montažne trake do 2023. godine. Drugi ukinuti modeli, poput focusa i mondea, takođe su izgubili svoje proizvodne pogone: focus je posljednji put pravljen u Sarlouisu, a mondeo u Valenciji.
Istovremeno, velika ulaganja u e-mobilnost, intenzivna cjenovna konkurencija s Teslom i kineskim proizvođačima i neophodna smanjenja broja zaposlenih opterećuju bilans stanja. Električna fiesta bi stoga mogla pomoći Fordu da povrati izgubljeno mjesto u evropskom segmentu proizvodnje, piše Auto Bild.