Izložba ''Memoria'' Filipa Koludrovića održat će se u Rijeci
Izložba pod nazivom “Memoria” donosi presjek višegodišnjeg profesionalnog i autorskog rada Filipa Koludrovića (1996). Kako se navodi u najavi, poznat po modnoj fotografiji Koludrović se redovito igra s kontrastima između formalnog i neslužbenog, te publici u ovom izložbenom projektu predstavlja svoje mikrokosmose – kolekcije likova i karaktera, predmeta i tema.
Fotografije stvara kroz različite eksperimente između digitalnog i analognog, stoga njegovi foto-eseji često prolaze različite alate, tehnike i procese – od fotografija snimljenih profesionalnom digitalnom kamerom ili mobilnim telefonom, do DYI tehnike skeniranja i printanja te AI alata. Priređivači dalje navode da Koludrović kroz izložbu “Memoria” donosi autorsku arhivu koja se razvijala tijekom posljednjih 10 godina, počevši od prvih koraka profesionalne karijere i projekata modne fotografije, do portreta i umjetničkih radova s naglašenim dokumentarnim elementima.
Najavljujući izložbu ističu da autor predstavlja dosadašnje radove u balansiranju između spontanih i insceniranih prizora, stvara unikatne vizualne narative, nove interpretacije i relacije, istovremeno pružajući uvid u njegov opsežan fotografski opus. Podsjećaju da je Koludrović fotograf čiji su radovi objavljeni u prestižnim međunarodnim časopisima poput Wall Street Journal, Vogue, Numero i GQ, a među brednovima s kojima surađuje su Chanel, Hermes, Gucci, Celine i Givenchy.
Riječki fotograf Koludrović 2024. postaje kreativni direktor Vogue Adria. Godine 2023. objavljuje knjigu “I have never been in America”, fotografski putopis zemljom koju do tada zapravo nije posjetio, u čijem stvaranju koristi AI tehnologiju. Godine 2022. prima nominaciju British Fashion Councila koji je prepoznao njegovu kreativnost i doprinos kreativnoj industriji imenovavši ga za Next Generation Creative, stoji u najavi izložbe.
Domaći mediji oduševljeno su izvještavali o modnom fotografu iz Rijeke i njegovom, kako ističu, vrtoglavom, nevjerojatnom uspjehu na međunarodnoj modnoj sceni. U jednom od tekstova navodi se da Koludrovića od malena zanima umjetnost. Kako opisuju, sa 6 godina eksperimentirao je s fotografijom koristeći malu Yaschicu, koju mu je poklonila majka, sa 14 otkrio je čari analogne fotografije i razvijao filmove u malom laboratoriju, a sa 16 kupio prvi Nikon digitalni fotoaparat, bilježeći najrazličitije motive, od pejzaža do mrtve prirode i portreta.
U jednom od intervjua, Koludrović među ostalim kaže: “Nikad se nisam ograničavao ramišljajući o svom stilu. Fotografija je komentator društva, društvenih normi, svjetskh prilika, pa ni modna fotografija nije izuzeta iz toga. Svijet se stalno mijenja, fotografija zasigurno polako izumire i video će preuzeti primat, a crnobijela fotografija, koju najviše koristim, još je jedan korak iza i najugroženija je. Odrastao sam uz nju, zanimljivo mi je suvremeni trenutak obilježiti starinskom tehnikom.”