Safet Zec ponovo aktuelan u Veneciji: Atelje i njegov “haos” su sinteza ljepote, zanimljivosti, atraktivnosti...
Nekoliko dana zaredom, po mom dolasku u Sarajevu, u ranijim jutarnjim satima, prije paklenih vrućina, nadomak Vječne vatre sretasmo se na šoljici kafe i razgovora i tom prilikom smo se doticali svih ovozemaljskih aktuelnih događanja i društvenih tokova.
Kroz ovu raznovrsnu priču i "presjek" stvarnosti neminovno dođosmo do teme o aktuelnim temama u Safetovom stvaralačkom radu.
Razgovarali smo tada o njegovom putu u Veneciju, a razlog puta je promocija knjige o njegovim ateljeima. A jedan od njih već privlači pažnju posjetilaca jer je predstavljen u Italijanskom paviljonu Venecijanskog bijenala.
KAKO DOŽIVLJAVATE OVU NAJNOVIJU POZORNOST JAVNOSTI I IZLAZAK KNJIGE O VAMA I VAŠIM ATELJEIMA?
- Pošto sami katalozi Bijenala i prospekti u Italijanskom paviljonu ne nose veći uvid u ono što je predstavljeno na izložbi, moji izdavači Hana i Frederico odlučili su se da štampaju ovu knjigu. Na izložbi smo odlučili da improviziramo na prostoru koji je meni određen i isceniramo atmosferu jednog mog ateljea. I to s razlogom, jer danas ima malo slikara mog tipa. Htio sam da sa ovim "izloženim" ateljeom pokažem sav "haos" i bogatstvo u kome se krećem da bih kreirao opuse i pripremao svoja djela. Tako da je to sve jako zanimljivo.
TOKOM SVOG BOGATOG STVARALAČKOG RADA ČESTO STE MIJENJALI MJESTO STVARANJA, ALI ISTODOBNO I BIVALI PRISILJENI SELITI SE IZ ATELJEA U ATELJE?
- Životom svojim selio sam se i mijenjao mjesta stanovanja i rada. Posebno interesantan je bio dolazak u Veneciju gdje sam promijenio četiri ateljea. U njima sam stvarao i najduži mi je bio Veliki atelje "San Francesco della Vigna", u kome sam napravio impozantna djela. To je, inače, jedan atraktivan materijal jer atelje podrazumijeva materijal koji se svaki dan mijenja. Uzimam novu sliku, uklanjam drugu. Ja to zovem haos u kome se nekada susretnu slike iz 70-ih sa nekim djelom iz 90-ih, pa do čitavih kompozicija u kojima se nalazi po 4-5 zagrljaja ili isto toliko raznovrsnih krošnji, pa do nekakvih ikona. Zapravo, sav taj materijal predstavlja moje smjernice ljubavi. To je uvijek tako, ovdje kažem i mislim za vrstu slikara, koji se bavi slikarstvom i takvim jezikom. Ateljei su mjesto u kome se sve može pročitati, saznati mnogo toga i predstavljaju jednu sintezu ljepote, zanimljivosti, atraktivnosti...
Knjiga je promovisana 28. juna u Veneciji, u ekskluzivnom hotelu Monaco & Grand Canal.
Na 160 stranica i tri jezika, engleskom, francuskom i italijanskom, iz štampe izlazi knjiga o ateljeima Safeta Zeca, koja će svjedočiti o njegovom dugogodišnjem plodnom stvaralačkom radu. Prigodan tekst u njoj napisala je prof. dr. Aida Abadžić Hodžić. U kjnizi će se naći veoma interesantne fotografije ateljea u kojima su nastajala svjetski znana djela, koja su Safeta vinula u svijet umjetnosti, davajući mu atribut neprolaznosti. Autori ovih fotografija su većinom Hana i Gorčin Zec kao i Luigi Ottani, Gianluca Galletti, Francesco Allegretto i Paolo Mussini.
S obzirom na to da 60. Međunarodna umjetnička izložba, koja ove godine nosi naziv "Stranci svuda", biti otvorena do 24. novembra 2024. godine, ovo izdanje knjige nadopunit će "prazninu" onog o čemu govori samo jedan dio Safetovog opusa koji je predstavljen na njemu. I sve ovo sada, ne bez razloga, jer upravo ovih ljetnih dana dolazi najveći broj turista u Veneciji, a time i posjetilaca na Bijenale.
Uskoro treba očekivati da će ova knjiga biti odštampana i u izdanju na bosanskom jeziku.